Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Approaches to the Use of Web and Mobile Applications in Teaching Algorithmization And Programming in the Czech Republic and Abroad

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73605048" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73605048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333184934" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333184934</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2020.1796" target="_blank" >10.21125/edulearn.2020.1796</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Approaches to the Use of Web and Mobile Applications in Teaching Algorithmization And Programming in the Czech Republic and Abroad

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computational thinking is currently a frequently discussed concept and the subject of many scientific publications and research. The good accessibility of the internet connection and the large number of actively connected mobile devices together bring new potential in the field of education and development of computational thinking. Web and mobile applications thus seem to be a suitable form of e-learning at universities for students and also teachers. A wide range of quality applications can be considered as a good educational platform for self-study, initiation of initial motivation, and also support the development of computational thinking. In the context of the Digital Education Strategy to 2020 and the upcoming reform of the ICT curriculum in the Czech Republic, the development of computational thinking is one of the key areas. Together with the development of digital literacy, it is one of the seven main lines of intervention aimed at fulfilling the main vision of the strategy. So what are the approaches to using web and mobile applications in teaching algoritmization and programming at selected universities in the Czech Republic and abroad? We respond to this question in our international research.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Approaches to the Use of Web and Mobile Applications in Teaching Algorithmization And Programming in the Czech Republic and Abroad

  • Popis výsledku anglicky

    Computational thinking is currently a frequently discussed concept and the subject of many scientific publications and research. The good accessibility of the internet connection and the large number of actively connected mobile devices together bring new potential in the field of education and development of computational thinking. Web and mobile applications thus seem to be a suitable form of e-learning at universities for students and also teachers. A wide range of quality applications can be considered as a good educational platform for self-study, initiation of initial motivation, and also support the development of computational thinking. In the context of the Digital Education Strategy to 2020 and the upcoming reform of the ICT curriculum in the Czech Republic, the development of computational thinking is one of the key areas. Together with the development of digital literacy, it is one of the seven main lines of intervention aimed at fulfilling the main vision of the strategy. So what are the approaches to using web and mobile applications in teaching algoritmization and programming at selected universities in the Czech Republic and abroad? We respond to this question in our international research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN20 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-17979-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    6926-6935

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    6. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku