Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predictors of physical education class and leisure-time preferences of teenagers who are deaf or hard of hearing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607102" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186988" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186988</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1353/aad.2021.0009" target="_blank" >10.1353/aad.2021.0009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Predictors of physical education class and leisure-time preferences of teenagers who are deaf or hard of hearing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The researchers’ primary purpose was to determine which independent predictors affect the probability that physical education (PE) will be popular among teenagers who are deaf or hard of hearing; that they will consider PE important and undemanding; that they will feel comfortable with PE; and whether they will be disappointed when a PE class is canceled. Three predictors were confirmed: (a) teenagers’ sports participation (competitive versus recreational versus no sports); (b) gender (boys versus girls); (c) father (participating in sports versus not participating). Sports participation significantly affected evaluation of the difficulty of PE: Teenagers who played no sports were more likely to rate PE as a demanding subject than teenagers who played a sport competitively. Additionally, sports participation significantly affected evaluation of a canceled PE class: Teenagers who played a recreational sport were less likely to be happy about a canceled class.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictors of physical education class and leisure-time preferences of teenagers who are deaf or hard of hearing

  • Popis výsledku anglicky

    The researchers’ primary purpose was to determine which independent predictors affect the probability that physical education (PE) will be popular among teenagers who are deaf or hard of hearing; that they will consider PE important and undemanding; that they will feel comfortable with PE; and whether they will be disappointed when a PE class is canceled. Three predictors were confirmed: (a) teenagers’ sports participation (competitive versus recreational versus no sports); (b) gender (boys versus girls); (c) father (participating in sports versus not participating). Sports participation significantly affected evaluation of the difficulty of PE: Teenagers who played no sports were more likely to rate PE as a demanding subject than teenagers who played a sport competitively. Additionally, sports participation significantly affected evaluation of a canceled PE class: Teenagers who played a recreational sport were less likely to be happy about a canceled class.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AMERICAN ANNALS OF THE DEAF

  • ISSN

    0002-726X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    166

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    31-48

  • Kód UT WoS článku

    000661504600003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85107248459