Vliv progresivních vyučovacích jednotek tělesné výchovy na pohybovou aktivitu a spokojenost děvčat a chlapců s nižší a vyšší sportovní výkonností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00006436" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00006436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv progresivních vyučovacích jednotek tělesné výchovy na pohybovou aktivitu a spokojenost děvčat a chlapců s nižší a vyšší sportovní výkonností
Popis výsledku v původním jazyce
Celkem u 426 děvčat a 123 chlapců ve věku 12-18 let s nižší a vyšší sportovní výkonností byl zjišťován vliv progresivních jednotek školní tělesné výchovy (dále TV) na jejich pohybovou aktivitu (dále PA) a spokojenost ve srovnání s habituálními jednotkamiTV. Progresivní jednotky TV snižují rozdíly v PA mezi chlapci s nižší a vyšší sportovní výkonností bez negativního hodnocení těchto jednotek. Sportovní výkonnost a spokojenost byla zjišťována dotazníkovou formou. Děvčata s nižší sportovní výkonností vykázala v progresivních jednotkách TV významně vyšší aktivní energetický výdej z Caltracu, množství kroků z Omronu a průměrnou srdeční frekvenci z Polaru při vyšší spokojenosti než v habituálních jednotkách TV. Progresivní jednotky TV poskytují jedinečnoupříležitost pro zvýšení PA bez snížení spokojenosti u žáků s nižší sportovní výkonností.
Název v anglickém jazyce
Effect of Progressive Physical Education Classes on Exercise Activities and Satisfaction of Girls and Boys with Both Lower and Higher Sports Performance Levels
Popis výsledku anglicky
Effect of progressive schoul physical education classes (hereinafter only "PE") on exercise activities (hereinafter "EA") adn satisfaction in comparison with habitual PE classes were determined in total 426 girls and 123 boys aged 12-18 with both lower and higher levels of sports performance. Progressive PE classes have reduced differences in EA between low-performance and high-performance boys without showing any negative attitude to those classes. Sports performance and satisfaction were determined bymeans of a questionnaire. Significantly higher active energy output from Caltrac, number of steps from Omron and average heart rate from Polar in progressive PE classes in comparison with habitual PE together with higher satisfaction were demonstrated by girls with lower level of sports performance. Progressive PE classes have offered a unique opportunity for EA improvement without reduction of satisfaction to pupils with lower level of sports performance.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Telesná výchova a šport
ISSN
1335-2245
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—