Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer science teachers and their typology according to the preferences in computational thinking development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73607304" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73607304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iated.org/edulearn/publications" target="_blank" >https://iated.org/edulearn/publications</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computer science teachers and their typology according to the preferences in computational thinking development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The need for the innovation of the content of education in computer science and computer science subjects in Czech schools is now a relatively widely discussed topic. However, regarding the fact that the curriculum of computer science subjects in the Czech Republic still resists major changes, the Digital Education Strategy Until 2020 is becoming increasingly relevant as it proposes a set of possible interventions in initial education to promote digital education. The question that remains is what educational content and which specific educational themes are preferred by computer science teachers in elementary schools. The present paper aims to answer this question by presenting some of the partial outcomes of a research study focused on the issue of the preferences of educational content of computer science subjects taught in the Czech Republic by teachers of computer science subjects in lower secondary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer science teachers and their typology according to the preferences in computational thinking development

  • Popis výsledku anglicky

    The need for the innovation of the content of education in computer science and computer science subjects in Czech schools is now a relatively widely discussed topic. However, regarding the fact that the curriculum of computer science subjects in the Czech Republic still resists major changes, the Digital Education Strategy Until 2020 is becoming increasingly relevant as it proposes a set of possible interventions in initial education to promote digital education. The question that remains is what educational content and which specific educational themes are preferred by computer science teachers in elementary schools. The present paper aims to answer this question by presenting some of the partial outcomes of a research study focused on the issue of the preferences of educational content of computer science subjects taught in the Czech Republic by teachers of computer science subjects in lower secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN21 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-31267-2

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1035-1042

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    5. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku