Akademická úspěšnost vysokoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608743" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608743 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akademická úspěšnost vysokoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Akademická úspěšnost je jedním z nejužívanějších termínů v zahraničním výzkumu vysokoškolského vzdělávání a za její ukazatele jsou nejčastěji považovány známky a průměr. Tento příspěvek je zaměřen na zkoumání rozdílu akademické úspěšnosti vysokoškolských studentů v kontextu pohlaví. Rozdíly mezi muži a ženami se zabývala již řada studií a ve vazbě na akademickou úspěšnost jistě přinese mnoho zajímavých výsledků, zejména proto, že akademická úspěšnost je v českém výzkumu relativně nový pojem. Výzkumu se zúčastnilo 422 studentů z Univerzity Palackého v Olomouci. Z výsledků vyplývá, že akademická úspěšnost u žen a mužů se liší ve škále sociální adaptace.
Název v anglickém jazyce
Academic achievement among university students
Popis výsledku anglicky
Academic achievement is one of the most widely used terms in foreign research in university education and its indicators are most often considered grades and average. This contribution focuses on the study of the difference in academic achievement of university students in the context of gender. Differences between men and women have been addressed in a number of studies and will certainly bring many interesting results in relation to academic achievement, especially because academic achievement is a relatively new concept in the Czech research. Students participated in the research was 422. The results show that the academic achievement of women and men differs in the scale of social adaptation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století: recenzovaný sborník příspěvků
ISBN
978-80-244-5886-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
140-146
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
6. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—