Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akademická úspěšnost vysokoškolských studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73608743" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73608743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf" target="_blank" >http://www.scup.cz/wp-content/uploads/2021/04/ONLINE-SBORNIK-2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akademická úspěšnost vysokoškolských studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Akademická úspěšnost je jedním z nejužívanějších termínů v zahraničním výzkumu vysokoškolského vzdělávání a za její ukazatele jsou nejčastěji považovány známky a průměr. Tento příspěvek je zaměřen na zkoumání rozdílu akademické úspěšnosti vysokoškolských studentů v kontextu pohlaví. Rozdíly mezi muži a ženami se zabývala již řada studií a ve vazbě na akademickou úspěšnost jistě přinese mnoho zajímavých výsledků, zejména proto, že akademická úspěšnost je v českém výzkumu relativně nový pojem. Výzkumu se zúčastnilo 422 studentů z Univerzity Palackého v Olomouci. Z výsledků vyplývá, že akademická úspěšnost u žen a mužů se liší ve škále sociální adaptace.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic achievement among university students

  • Popis výsledku anglicky

    Academic achievement is one of the most widely used terms in foreign research in university education and its indicators are most often considered grades and average. This contribution focuses on the study of the difference in academic achievement of university students in the context of gender. Differences between men and women have been addressed in a number of studies and will certainly bring many interesting results in relation to academic achievement, especially because academic achievement is a relatively new concept in the Czech research. Students participated in the research was 422. The results show that the academic achievement of women and men differs in the scale of social adaptation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století: recenzovaný sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5886-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    140-146

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    6. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku