WolframAlpha jako pomocný nástroj učitele a žáka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73609038" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73609038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No2/Vol3No2_Vasko-Pastor-Bartek.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No2/Vol3No2_Vasko-Pastor-Bartek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
WolframAlpha jako pomocný nástroj učitele a žáka
Popis výsledku v původním jazyce
Mnoho učitelů a žáků má problém si ověřit správnost svých výpočtů. Může se jednat o výpočty jednoduché, ale také o komplexnější a složitější. Matematika je proces, který bychom mohli rozdělit na čtyři kroky: 1. „umění“ správně položit otázky mající původ v reálném světe kolem nás, 2. tyto pak transformovat do jednoznačně definovaných (matematických) formulí, 3. následně je na axiomatickém základě vyřešit a 4. konečně toto formální řešení transformovat zpět do reálného světa a tady jej verifikovat. (Wolfram, 2020). V České republice se většina škol zaměřuje na počítání, ale ne na matematiku. Soustředí se tedy na bod třetí výše popsaného procesu. Přitom daný bod můžeme ponechat na počítači a jen zvolit vhodný nástroj. Tomuto přístupu se říká „Computer-based mathematics teaching“. Nutné je umět problém převést z reálného světa do matematických formulí, ty následně ponechat spočítat počítačem, a poté správně data interpretovat a pochopit, co daný výsledek znamená. Jedním z těchto nástrojů může být například bezplatný software WolframAlpha, který funguje jako webová stránka bez nutnosti instalace aplikace na stanici uživatele.
Název v anglickém jazyce
WolframAlpha as an Assistant Tool for Teachers and Pupils
Popis výsledku anglicky
Many teachers and students have trouble verifying their calculations. These calculations can be simple, but also more complex. Mathematics is a process that could be divided into four steps: 1. the "art" of properly asking questions originating from the real world around us, 2. then transform these into unambiguously defined (mathematical) formulas, 3. subsequently solve them on an axiomatic basis and 4. finally, transform this formal solution back into the real world and verify it here. (Wolfram, 2020). In the Czech Republic, most schools focus on counting, but not on mathematics. It therefore focuses on the third point of the process described above. We can leave this point on the computer and just choose the appropriate tool. This approach is called "Computer-based mathematics teaching". It is necessary to be able to convert the problem from the real world into mathematical formulas, then have them calculated by a computer and then correctly interpret the data and understand what the result means. One of these tools can be, for example, the free WolframAlpha software, which works as a website without the need to install the application on the user's station.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION JOURNAL
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
48-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—