Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace simulačního modelu ve výuce v kontextu rozvoje informatického myšlení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611967" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611967 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2021/02/11.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2021/02/11.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2021.010" target="_blank" >10.5507/tvv.2021.010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace simulačního modelu ve výuce v kontextu rozvoje informatického myšlení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá ukázkou možnosti použití modelačního a simulačního nástroje ve výuce informatiky. Jako výchozí byl vybrán software Simul8, který slouží k modelování procesů na bázi simulace diskrétních událostí a umožňuje vytvoření vizuálního simulačního modelu a animaci událostí. Příkladem je uplatnění modelování ve výuce formou názorně demonstrační pomůcky s vysokým motivačním potenciálem pro žáky. V příspěvku jsou demonstrovány konkrétní kroky postupu při tvorbě simulačního modelu využitelného ve výuce a zaměřeného na rozvoj informatického myšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of the Simulation Model in Teaching Process in the Context of the Development of Information Thinking

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a demonstration of the possibility of using a modeling and simulation tool in teaching computer science. Simul8 software was chosen as the default, which is used to model processes based on discrete event simulation and allows the creation of a visual simulation model and event animation. An example is the application of modeling in teaching in the form of a visual demonstration tool with a high motivational potential for students. The paper demonstrates the specific steps in the process of creating a simulation model usable in teaching and focused on the development of computer thinking.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    94-100

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus