Aplikace simulačního modelu ve výuce v kontextu rozvoje informatického myšlení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611967" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611967 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2021/02/11.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2021/02/11.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2021.010" target="_blank" >10.5507/tvv.2021.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace simulačního modelu ve výuce v kontextu rozvoje informatického myšlení
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá ukázkou možnosti použití modelačního a simulačního nástroje ve výuce informatiky. Jako výchozí byl vybrán software Simul8, který slouží k modelování procesů na bázi simulace diskrétních událostí a umožňuje vytvoření vizuálního simulačního modelu a animaci událostí. Příkladem je uplatnění modelování ve výuce formou názorně demonstrační pomůcky s vysokým motivačním potenciálem pro žáky. V příspěvku jsou demonstrovány konkrétní kroky postupu při tvorbě simulačního modelu využitelného ve výuce a zaměřeného na rozvoj informatického myšlení.
Název v anglickém jazyce
Application of the Simulation Model in Teaching Process in the Context of the Development of Information Thinking
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a demonstration of the possibility of using a modeling and simulation tool in teaching computer science. Simul8 software was chosen as the default, which is used to model processes based on discrete event simulation and allows the creation of a visual simulation model and event animation. An example is the application of modeling in teaching in the form of a visual demonstration tool with a high motivational potential for students. The paper demonstrates the specific steps in the process of creating a simulation model usable in teaching and focused on the development of computer thinking.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
94-100
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—