Modelování výrobních procesů s využitím programu simul8 v kontextu výuky technických předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605927" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605927 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202001-0003_modelovani_vyrobnich_procesu_s_vyuzitim_programu_simul8_v_kontextu_vyuky_technickych_predmetu.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202001-0003_modelovani_vyrobnich_procesu_s_vyuzitim_programu_simul8_v_kontextu_vyuky_technickych_predmetu.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.005" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování výrobních procesů s využitím programu simul8 v kontextu výuky technických předmětů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možností použití modelačních a simulačních nástrojů ve vyučovacím procesu. Důraz je kladen na jejich aplikaci ve výuce technických předmětů formou názorně demonstrační pomůcky výuky. Jako softwarový nástroj byl vybrán simulační program Simul8, který primárně slouží k modelování logistických procesů na bázi simulace diskrétních událostí a umožňuje tvorbu vizuálních modelů výrobních, distribučních, ekonomických a jiných procesů. Příspěvek je zaměřen na konkrétní kroky postupu při tvorbě simulačních modelů výrobních procesů a možnosti jejich využití ve výchovně vzdělávacím procesu zaměřeném na rozvoj technického myšlení.
Název v anglickém jazyce
Modeling Production Processes Using Simul8 Software in the Context of Teaching Technical Subjects
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibility of using modeling and simulation tools in the teaching process. Emphasis is placed on their application in teaching technical subjects in the form of a demonstration tool. Simul8 program was chosen as a software tool, which is primarily used for modeling logistic processes based on discrete simulation and enables creation of visual models of production, distribution, economic and other processes. The paper is focused on the steps of the process of creating simulation models of production processes and the possibilities of their use in the educational process focused on the development of technical thinking.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
28-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—