Simulační modely a možnosti jejich uplatnění ve výuce technických předmětů v kontextu průmyslu 4.0
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605862" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605862 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202001-0002_simulacni_modely_a_moznosti_jejich_uplatneni_ve_vyuce_technickych_predmetu_v_kontextu_prumyslu_4_0.php" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202001-0002_simulacni_modely_a_moznosti_jejich_uplatneni_ve_vyuce_technickych_predmetu_v_kontextu_prumyslu_4_0.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.002" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační modely a možnosti jejich uplatnění ve výuce technických předmětů v kontextu průmyslu 4.0
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá prezentací možností využití konkrétních simulačních modelů ve výuce technicky orientovaných předmětů jako názorně demonstračního prostředku výuky. V rámci příspěvku jsou použity demonstrační simulační modely vytvořené v programu Simul8. Tyto modely jsou zaměřeny na aplikaci teoretických prvků výuky technických předmětů. Počítačové modelování v současné době poskytuje moderní možnost řešení problémů ve složitých technických systémech, jeho aplikace ve výuce může být využita pro názornost a snadnější pochopení posloupností kroků a operací ve výrobních systémech. Příspěvek je zaměřen na ukázku možností využití simulačních modelů ve vzdělávacím procesu zaměřeném na rozvoj technického myšlení. Výsledkem jsou ukázky výukových simulačních modelů.
Název v anglickém jazyce
Simulation Models and Possibilities of their Application in Teaching Technical Subjects in the Context of Industrie 4.0
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the presentation of the possibilities of using specific simulation models in the teaching of technically oriented subjects as a demonstration models. The demonstration simulation models were created in Simul8 software. These models are focused on the application of theoretical elements of teaching technical subjects. Computer modeling currently provides a modern problem-solving capability in complex engineering systems, and its application in education can be used to illustrate and facilitate understanding of sequence of steps and operations in manufacturing systems. The paper is focused on demonstrating the possibilities of using simulation models in the educational process focused on the development of technical thinking. The results are examples of educational simulation models.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
12-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—