Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Děti předškolního věku a jejich prekoncepce přírody v prostředí české mateřské školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612877" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hrcak.srce.hr/270521" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/270521</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Děti předškolního věku a jejich prekoncepce přírody v prostředí české mateřské školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V předkládaném textu se věnujeme tématu přírodovědné pregramotnosti dětí předškolního věku s bližším zaměřením na jejich prekoncepce přírody v podmínkách současné mateřské školy v České republice. Mezi stěžejní cíle tohoto příspěvku řadíme: zjistit, jak děti interpretují termín příroda. Cíl a zaměření práce vychází z předpokladu, že pokud nějakému tématu dobře teoreticky porozumíme, tím získáváme o danou oblast i větší zájem v rovině praktické. V kontextu přírody a její ochrany lze tuto myšlenku interpretovat jako: pokud přírodě a jejím základním zákonnostem porozumíme, pak ji i lépe můžeme ochraňovat. Právě ochrana přírody a životního prostředí nabývá neustále na aktuálnosti a je nutné se touto oblastí zabývat již od ranného dětství, a to napříč celosvětovým spektrem.

  • Název v anglickém jazyce

    Preschool Children and Their preconceptions of Nature in a Nursery School Setting

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper focused on preschool children’s preliteracy in natural science with an emphasis on their preconceptions of nature in the current conditions of nursery school in Czech Republic. The key objectives of the paper include the following: Examine how children interpret the term nature. The objective and focus of the paper are based on the assumption that if people understand the theory of a particular topic, they are also interested in its practical aspects. In the context of nature and its protection, this idea may be interpreted as follows: If we understand nature and its fundamental laws, we can protect it better. Nature and environmental protection is becoming increasingly relevant and must be supported from early childhood from a global perspective.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Magistra Iadertina

  • ISSN

    1846-3606

  • e-ISSN

    1849-0018

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    39-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus