Děti předškolního věku a jejich prekoncepce přírody v prostředí české mateřské školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612877" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612877 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://hrcak.srce.hr/270521" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/270521</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Děti předškolního věku a jejich prekoncepce přírody v prostředí české mateřské školy
Popis výsledku v původním jazyce
V předkládaném textu se věnujeme tématu přírodovědné pregramotnosti dětí předškolního věku s bližším zaměřením na jejich prekoncepce přírody v podmínkách současné mateřské školy v České republice. Mezi stěžejní cíle tohoto příspěvku řadíme: zjistit, jak děti interpretují termín příroda. Cíl a zaměření práce vychází z předpokladu, že pokud nějakému tématu dobře teoreticky porozumíme, tím získáváme o danou oblast i větší zájem v rovině praktické. V kontextu přírody a její ochrany lze tuto myšlenku interpretovat jako: pokud přírodě a jejím základním zákonnostem porozumíme, pak ji i lépe můžeme ochraňovat. Právě ochrana přírody a životního prostředí nabývá neustále na aktuálnosti a je nutné se touto oblastí zabývat již od ranného dětství, a to napříč celosvětovým spektrem.
Název v anglickém jazyce
Preschool Children and Their preconceptions of Nature in a Nursery School Setting
Popis výsledku anglicky
The present paper focused on preschool children’s preliteracy in natural science with an emphasis on their preconceptions of nature in the current conditions of nursery school in Czech Republic. The key objectives of the paper include the following: Examine how children interpret the term nature. The objective and focus of the paper are based on the assumption that if people understand the theory of a particular topic, they are also interested in its practical aspects. In the context of nature and its protection, this idea may be interpreted as follows: If we understand nature and its fundamental laws, we can protect it better. Nature and environmental protection is becoming increasingly relevant and must be supported from early childhood from a global perspective.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Magistra Iadertina
ISSN
1846-3606
e-ISSN
1849-0018
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
39-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—