Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv nových médií na klasické narativy výtvarné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73612894" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73612894 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/22:73611835

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kuv.upol.cz/post/vliv-nov%C3%BDch-m%C3%A9di%C3%AD-na-klasick%C3%A9-narativy-v%C3%BDtvarn%C3%A9-v%C3%BDchovy" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/post/vliv-nov%C3%BDch-m%C3%A9di%C3%AD-na-klasick%C3%A9-narativy-v%C3%BDtvarn%C3%A9-v%C3%BDchovy</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv nových médií na klasické narativy výtvarné výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Narativy výtvarné výchovy – stejně jako i narativy jiné – jsou součástí řádu panujícího diskurzu, a jsou tedy proměnlivé a dobově a kulturně podmíněné. Autorky textu k tématu globálních narativů ve výtvarné výchově si kladou otázku, zda se klasické narativy výtvarné výchovy proměňují vlivem nástupu a rozšíření nových médií, jež mnozí považují za spouštěč paradigmatické změny v řadě oblastí. Mění nová média také paradigma našeho oboru a jeho stávající narativy? Na pozadí nové reality vyvolané novými médii se pokusíme analyzovat, jakým způsobem se jejich vlivem mění výtvarná tvorba a umění, podoby výrazových prostředků, tvořivosti a tvůrčí reflexe – a jakým způsobem nová média mění výzvy pedagogické praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of New Media on Classical Narratives in Art Education

  • Popis výsledku anglicky

    The narratives of art education – as well as other narratives – are part of the order of the prevailing discourse and are therefore changeable as well as time and culture dependent. The authors ask whether classical narratives of art education are changing due to the advent and wide spread of new media, which many consider to be the trigger of a paradigmatic change in a number of areas. Does the new media also change the paradigm of our field and its existing narratives? Against the background of the new reality brought about by the new media, the authors will analyse the way they impact fine art and art production in general, the forms of expression, creativity and creative reflection – as well as new challenges that new media pose to pedagogical practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus