Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Artistic Expression as a Source of Classical Art-Education Narratives and Their Transformation due to Digital Technologies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73611809" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73611809 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.insea.org/insea-publications-2/" target="_blank" >https://www.insea.org/insea-publications-2/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24981/2022-BGNAE" target="_blank" >10.24981/2022-BGNAE</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Artistic Expression as a Source of Classical Art-Education Narratives and Their Transformation due to Digital Technologies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The narratives of art education – as well as other narratives – are part of the order of the prevailing discourse and are therefore changeable as well as time and culture dependent. The authors ask whether classical narratives of art education are changing due to the advent and wide spread of new media, which many consider to be the trigger of a paradigmatic change in a number of areas. Does the new media also change the paradigm of our field and its existing narratives? Against the background of the new reality brought about by the new media, the authors will analyze the way they impact fine art and art production in general, the forms of expression, creativity, and creative reflection, as well as new challenges that new media pose to pedagogical practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Artistic Expression as a Source of Classical Art-Education Narratives and Their Transformation due to Digital Technologies

  • Popis výsledku anglicky

    The narratives of art education – as well as other narratives – are part of the order of the prevailing discourse and are therefore changeable as well as time and culture dependent. The authors ask whether classical narratives of art education are changing due to the advent and wide spread of new media, which many consider to be the trigger of a paradigmatic change in a number of areas. Does the new media also change the paradigm of our field and its existing narratives? Against the background of the new reality brought about by the new media, the authors will analyze the way they impact fine art and art production in general, the forms of expression, creativity, and creative reflection, as well as new challenges that new media pose to pedagogical practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Borderless: Global Narratives in Art Education

  • ISBN

    978-989-53-6001-7

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    383-402

  • Počet stran knihy

    507

  • Název nakladatele

    InSEA Publications

  • Místo vydání

    Viseu

  • Kód UT WoS kapitoly