Pandemie koronaviru jako příležitost pro pedagogické inovace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73616807" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73616807 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.kuv.upol.cz/post/pandemie-koronaviru-jako-p%C5%99%C3%ADle%C5%BEitost-pro-pedagogick%C3%A9-inovace" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/post/pandemie-koronaviru-jako-p%C5%99%C3%ADle%C5%BEitost-pro-pedagogick%C3%A9-inovace</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pandemie koronaviru jako příležitost pro pedagogické inovace
Popis výsledku v původním jazyce
Článek informující odbornou veřejnost o probíhajícím výzkumném projektu Pandemie koronaviru jako příležitost pro pedagogické inovace | Výzkum didaktických prostředků muzeí umění a galerií. Výsledky výzkumného šetření souvisejí s novou „vzdělávací” situací a s pohotovou reakcí muzejních a galerijních institucí na aktuálně vzniklou celospolečenskou potřebu okamžitého uplatnění prostředků distančního vzdělávání v době koronavirové pandemie.
Název v anglickém jazyce
The Coronavirus Pandemic as an Opportunity for Pedagogical Innovation
Popis výsledku anglicky
The intended research project aims at analysing the outputs of Czech art museums and galleries in the time of the coronavirus pandemic. The subject matter of the research will be didactic resources of museum and gallery institutions in the Czech Republic, which have been offered as a service to the general public since the closure of museums, galleries and schools in March 2020 to the present. Within this research project, online accessible digital educational resources of educational departments of art museums and galleries, ways of their presentation to the public and their possible use by art educators for distance teaching of art education in the period of the coronavirus pandemic will be identified and further analysed.The analysis of digital educational resources, related data and documents together with interviews with educators will be the basis for a monograph on the subject matter which will offer a wide range of uses in pedagogical practice. As part of the research, a set of case studies will be created, on the basis of which a typology of these didactic means of museum education will be formulated. The results of the research will be presented at professional meetings and will be processed in a monograph, which will contribute to a better understanding of this influential educational area and to strengthen the connection between cultural education and formal education. The importance and benefits of this interconnection have become fully apparent in the current crisis, and need to be further developed. The results of the research will contribute to the ongoing discussion on the possibilities of distance education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kultura, umění a výchova
ISSN
2336-1824
e-ISSN
2336-1824
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—