Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pandemie koronaviru jako příležitost pro pedagogické inovace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73616807" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73616807 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kuv.upol.cz/post/pandemie-koronaviru-jako-p%C5%99%C3%ADle%C5%BEitost-pro-pedagogick%C3%A9-inovace" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/post/pandemie-koronaviru-jako-p%C5%99%C3%ADle%C5%BEitost-pro-pedagogick%C3%A9-inovace</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pandemie koronaviru jako příležitost pro pedagogické inovace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek informující odbornou veřejnost o probíhajícím výzkumném projektu Pandemie koronaviru jako příležitost pro pedagogické inovace | Výzkum didaktických prostředků muzeí umění a galerií. Výsledky výzkumného šetření souvisejí s novou „vzdělávací” situací a s pohotovou reakcí muzejních a galerijních institucí na aktuálně vzniklou celospolečenskou potřebu okamžitého uplatnění prostředků distančního vzdělávání v době koronavirové pandemie.

  • Název v anglickém jazyce

    The Coronavirus Pandemic as an Opportunity for Pedagogical Innovation

  • Popis výsledku anglicky

    The intended research project aims at analysing the outputs of Czech art museums and galleries in the time of the coronavirus pandemic. The subject matter of the research will be didactic resources of museum and gallery institutions in the Czech Republic, which have been offered as a service to the general public since the closure of museums, galleries and schools in March 2020 to the present. Within this research project, online accessible digital educational resources of educational departments of art museums and galleries, ways of their presentation to the public and their possible use by art educators for distance teaching of art education in the period of the coronavirus pandemic will be identified and further analysed.The analysis of digital educational resources, related data and documents together with interviews with educators will be the basis for a monograph on the subject matter which will offer a wide range of uses in pedagogical practice. As part of the research, a set of case studies will be created, on the basis of which a typology of these didactic means of museum education will be formulated. The results of the research will be presented at professional meetings and will be processed in a monograph, which will contribute to a better understanding of this influential educational area and to strengthen the connection between cultural education and formal education. The importance and benefits of this interconnection have become fully apparent in the current crisis, and need to be further developed. The results of the research will contribute to the ongoing discussion on the possibilities of distance education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

    2336-1824

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus