Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Coronavirus Pandemic as an Opportunity for Pedagogical Innovation | Research of Didactic Resources of Art Museums and Galleries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73611819" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73611819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.17561/rtc.extra6.6984" target="_blank" >https://doi.org/10.17561/rtc.extra6.6984</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17561/rtc.extra6.6984" target="_blank" >10.17561/rtc.extra6.6984</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Coronavirus Pandemic as an Opportunity for Pedagogical Innovation | Research of Didactic Resources of Art Museums and Galleries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our paper deals with online educational resources created by art museums and galleries of the Czech Republic in the time of the coronavirus pandemic. This paper is a partial outcome of a re-search project currently conducted by the authors at the Palacký University Olomouc in the Czech Republic. The primary focus of the research is to analyse online accessible digital educational re-sources of educational departments of art museums and galleries, the ways of their presentation to the public, and the way they can be used by art educators for distance teaching of art education not only in the time of coronavirus. As part of our research, we will create a set of case studies, on the basis of which a typology of online educational resources will be formulated. This paper presents the up-to-date results of the research as well as analyses and gives examples of three categories of online educational resources, namely motivational challenges, educational tutorials, and interactive websites.

  • Název v anglickém jazyce

    The Coronavirus Pandemic as an Opportunity for Pedagogical Innovation | Research of Didactic Resources of Art Museums and Galleries

  • Popis výsledku anglicky

    Our paper deals with online educational resources created by art museums and galleries of the Czech Republic in the time of the coronavirus pandemic. This paper is a partial outcome of a re-search project currently conducted by the authors at the Palacký University Olomouc in the Czech Republic. The primary focus of the research is to analyse online accessible digital educational re-sources of educational departments of art museums and galleries, the ways of their presentation to the public, and the way they can be used by art educators for distance teaching of art education not only in the time of coronavirus. As part of our research, we will create a set of case studies, on the basis of which a typology of online educational resources will be formulated. This paper presents the up-to-date results of the research as well as analyses and gives examples of three categories of online educational resources, namely motivational challenges, educational tutorials, and interactive websites.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tercio Creciente

  • ISSN

    2340-9096

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    281-294

  • Kód UT WoS článku

    000814165000016

  • EID výsledku v databázi Scopus