Digital Literacy in Transversal Competences of Future Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73613394" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73613394 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/1109/1086" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/1109/1086</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.53349/resource.2022.iS24.a1109" target="_blank" >10.53349/resource.2022.iS24.a1109</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digital Literacy in Transversal Competences of Future Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
Digital literacy has been a much-discussed topic in the context of Czech education in recent years, both the concept of digital literacy itself and especially the way of its development in pre-primary, primary and secondary education. The paper presents and analyses the didactic aspects of the implementation of the European Framework of Digital Competences for Teachers in teacher education programmes. Particular attention is paid to transversal competences in the competence model of the teacher, optimized for achieving digital literacy, enabling the subsequent development of digital literacy in learning individuals. The definitions and conclusions are discussed in the context of foreign sources and the currently addressed concept in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Digital Literacy in Transversal Competences of Future Teachers
Popis výsledku anglicky
Digital literacy has been a much-discussed topic in the context of Czech education in recent years, both the concept of digital literacy itself and especially the way of its development in pre-primary, primary and secondary education. The paper presents and analyses the didactic aspects of the implementation of the European Framework of Digital Competences for Teachers in teacher education programmes. Particular attention is paid to transversal competences in the competence model of the teacher, optimized for achieving digital literacy, enabling the subsequent development of digital literacy in learning individuals. The definitions and conclusions are discussed in the context of foreign sources and the currently addressed concept in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
R & E Source: open online journal for research and education
ISSN
2313-1640
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
24
Stát vydavatele periodika
AT - Rakouská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
49-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—