Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Literacy in Transversal Competences of Future Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73613394" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73613394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/1109/1086" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/1109/1086</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.53349/resource.2022.iS24.a1109" target="_blank" >10.53349/resource.2022.iS24.a1109</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Literacy in Transversal Competences of Future Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital literacy has been a much-discussed topic in the context of Czech education in recent years, both the concept of digital literacy itself and especially the way of its development in pre-primary, primary and secondary education. The paper presents and analyses the didactic aspects of the implementation of the European Framework of Digital Competences for Teachers in teacher education programmes. Particular attention is paid to transversal competences in the competence model of the teacher, optimized for achieving digital literacy, enabling the subsequent development of digital literacy in learning individuals. The definitions and conclusions are discussed in the context of foreign sources and the currently addressed concept in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Literacy in Transversal Competences of Future Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Digital literacy has been a much-discussed topic in the context of Czech education in recent years, both the concept of digital literacy itself and especially the way of its development in pre-primary, primary and secondary education. The paper presents and analyses the didactic aspects of the implementation of the European Framework of Digital Competences for Teachers in teacher education programmes. Particular attention is paid to transversal competences in the competence model of the teacher, optimized for achieving digital literacy, enabling the subsequent development of digital literacy in learning individuals. The definitions and conclusions are discussed in the context of foreign sources and the currently addressed concept in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R &amp; E Source: open online journal for research and education

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    49-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus