Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research into Factors Influencing the (Non)Integration of Innovative Methods into the Teaching of Literary Education at Lower-Secondary Schools: Presentation of Research Survey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73613496" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73613496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1201/papers/A_masat.pdf" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1201/papers/A_masat.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/1201106109" target="_blank" >10.33543/1201106109</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research into Factors Influencing the (Non)Integration of Innovative Methods into the Teaching of Literary Education at Lower-Secondary Schools: Presentation of Research Survey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary goal of this contribution is to present our research survey, which focuses on uncovering factors influencing the inclusion or non-integration of innovative methods into the teaching of literary education at lower-secondary schools. We view innovative methods as approaches to teaching that target texts and are built on didactic textual interpretation. At the same time they join together the three basic elements of experiential literary education, i.e. reading, creativity and teaching. The presented research survey builds on the results of research that dealt with the constitution of a eparate subject-didactics of literature in a conceptual sense, including those which centred findings on the integration of innovative teaching methods into teaching and educational practice at various stages of education. The research tool used in the presented qualitative research will be nterviews with randomly chosen respondents. The interviews will be recorded and subsequently transcribed. They will be evaluated using grounded theory according to Strauss and Corbin.

  • Název v anglickém jazyce

    Research into Factors Influencing the (Non)Integration of Innovative Methods into the Teaching of Literary Education at Lower-Secondary Schools: Presentation of Research Survey

  • Popis výsledku anglicky

    The primary goal of this contribution is to present our research survey, which focuses on uncovering factors influencing the inclusion or non-integration of innovative methods into the teaching of literary education at lower-secondary schools. We view innovative methods as approaches to teaching that target texts and are built on didactic textual interpretation. At the same time they join together the three basic elements of experiential literary education, i.e. reading, creativity and teaching. The presented research survey builds on the results of research that dealt with the constitution of a eparate subject-didactics of literature in a conceptual sense, including those which centred findings on the integration of innovative teaching methods into teaching and educational practice at various stages of education. The research tool used in the presented qualitative research will be nterviews with randomly chosen respondents. The interviews will be recorded and subsequently transcribed. They will be evaluated using grounded theory according to Strauss and Corbin.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    2464-6733

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    106-109

  • Kód UT WoS článku

    000833537700018

  • EID výsledku v databázi Scopus