Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rizikové faktory ve vztazích rodičů dětí se zdravotním postižením a pracovníků ve vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73613556" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73613556 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.1108" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.1108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2022.1108" target="_blank" >10.21125/edulearn.2022.1108</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rizikové faktory ve vztazích rodičů dětí se zdravotním postižením a pracovníků ve vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný příspěvek podává pohled na problematiku, dotýkající se postavení osoby – dítěte se zdravotním postižením, které je v důsledku omezení rozumových a volních schopností nezpůsobilé podat plnohodnotné svědectví o svém prožívání a vnímání ne/kvality procesu vzdělávání, kterým prochází. V první části příspěvek ukáže vliv právní úpravy ČR (institut tzv. omezení svéprávnosti) na postavení člověka v systému (nejen) veřejných vzdělávacích služeb. Ve druhé části bude provedena deskripce dopadů popsané právní úpravy na postavení zákonných zástupců osoby omezené ve svéprávnosti (rodiče jako opatrovníci, děti jako opatrovníci) a zejména vliv vytvořené právní a faktické situace na ne/možnost kvalitního hodnocení poskytovaných služeb vzdělávání a analogicky i služeb sociálních či zdravotních. Konečně přineseme výsledky kvalitativního měření postojů pracovníků ve vzdělávání a jejich vnímání rizikových faktorů utvářejících rámec „problémového postavení zákonného zástupce“ jako oprávněné osoby určovat obsah, rozsah a hodnotit kvalitu poskytovaných služeb. Sledovaná oblast představuje velmi rizikový faktor rozvoje kvalitních vzdělávacích služeb a péče v moderních společnostech. A významně souvisí s úrovní demokracie a chápání lidských a občanských práv u zranitelné skupiny osob.

  • Název v anglickém jazyce

    Risk Factors in the Relationships between Parents of Children with Disabilities and Educators

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper provides an insight into the issues concerning the position of a person - a child with a disability, who is unable to give a full testimony about his/her experience and perception of the poor quality of the education process he/she is going through due to his/her limitations of mental and voluntary abilities. In the first part, the paper shows the influence of the Czech legislation (the so-called restriction of legal capacity) on the position of man in the system of (not only) public educational services. The second part will describe the effects of the described legislation on the position of legal representatives of persons with disabilities (parents as guardians, children as guardians) and especially the impact of the legal and factual situation on the im/possibility of quality evaluation of education services and analogously social or health services. Finally, we will present the results of qualitative measurement of attitudes of employees in education and their perception of risk factors forming the framework of the &quot;problematic position of the legal representative&quot; as an authorized person to determine the content, scope and evaluate the quality of services provided. The monitored area is a very risky factor in the development of quality educational services and care in modern societies. It is also significantly related to the level of democracy and understanding of human and civil rights in a vulnerable group of people

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN22 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-42484-9

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4645-4650

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma

  • Datum konání akce

    4. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku