Possibilities of Development of Pupils’ Mathematical Literacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73614833" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73614833 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end053" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end053</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end053" target="_blank" >10.36315/2022v1end053</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of Development of Pupils’ Mathematical Literacy
Popis výsledku v původním jazyce
In this article, we deal with the development of mathematical literacy of pupils and students. The articleresponds to the current requirement to focus mathematics education on the practical use of knowledge ineveryday life, i.e., on mathematical literacy.The article is motivated by the results of a questionnaire survey conducted on a group of 159 students atthe university teaching program in the Faculty of Education, Palacký University, Czech Republic, in2021. It turns out that most future mathematics teachers are interested in developing mathematical literacyof their future pupils and students and are willing to continue their education in this field, for example, byparticipating in seminars on the development of mathematical literacy in children of all ages.The aim of the article is to show ideas for a seminar for future mathematics teachers. We usemathematical examples to illustrate different approaches to the development of mathematical literacy andthe joint development of mathematical and digital literacy
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Development of Pupils’ Mathematical Literacy
Popis výsledku anglicky
In this article, we deal with the development of mathematical literacy of pupils and students. The articleresponds to the current requirement to focus mathematics education on the practical use of knowledge ineveryday life, i.e., on mathematical literacy.The article is motivated by the results of a questionnaire survey conducted on a group of 159 students atthe university teaching program in the Faculty of Education, Palacký University, Czech Republic, in2021. It turns out that most future mathematics teachers are interested in developing mathematical literacyof their future pupils and students and are willing to continue their education in this field, for example, byparticipating in seminars on the development of mathematical literacy in children of all ages.The aim of the article is to show ideas for a seminar for future mathematics teachers. We usemathematical examples to illustrate different approaches to the development of mathematical literacy andthe joint development of mathematical and digital literacy
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education and New Developments 2022 – Volume 1
ISBN
978-989-53-6143-4
ISSN
2184-1489
e-ISSN
2184-1489
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
238-240
Název nakladatele
inScience Press
Místo vydání
Lisbon
Místo konání akce
Madeira
Datum konání akce
18. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—