Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Development of Pupils’ Mathematical Literacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73614833" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73614833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end053" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end053</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end053" target="_blank" >10.36315/2022v1end053</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Development of Pupils’ Mathematical Literacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, we deal with the development of mathematical literacy of pupils and students. The articleresponds to the current requirement to focus mathematics education on the practical use of knowledge ineveryday life, i.e., on mathematical literacy.The article is motivated by the results of a questionnaire survey conducted on a group of 159 students atthe university teaching program in the Faculty of Education, Palacký University, Czech Republic, in2021. It turns out that most future mathematics teachers are interested in developing mathematical literacyof their future pupils and students and are willing to continue their education in this field, for example, byparticipating in seminars on the development of mathematical literacy in children of all ages.The aim of the article is to show ideas for a seminar for future mathematics teachers. We usemathematical examples to illustrate different approaches to the development of mathematical literacy andthe joint development of mathematical and digital literacy

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Development of Pupils’ Mathematical Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we deal with the development of mathematical literacy of pupils and students. The articleresponds to the current requirement to focus mathematics education on the practical use of knowledge ineveryday life, i.e., on mathematical literacy.The article is motivated by the results of a questionnaire survey conducted on a group of 159 students atthe university teaching program in the Faculty of Education, Palacký University, Czech Republic, in2021. It turns out that most future mathematics teachers are interested in developing mathematical literacyof their future pupils and students and are willing to continue their education in this field, for example, byparticipating in seminars on the development of mathematical literacy in children of all ages.The aim of the article is to show ideas for a seminar for future mathematics teachers. We usemathematical examples to illustrate different approaches to the development of mathematical literacy andthe joint development of mathematical and digital literacy

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and New Developments 2022 – Volume 1

  • ISBN

    978-989-53-6143-4

  • ISSN

    2184-1489

  • e-ISSN

    2184-1489

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    238-240

  • Název nakladatele

    inScience Press

  • Místo vydání

    Lisbon

  • Místo konání akce

    Madeira

  • Datum konání akce

    18. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku