Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Danger of Shedding the Content in Grammar Teaching: an Example in Czech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73614963" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73614963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v15-n4-stepanik" target="_blank" >https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v15-n4-stepanik</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5565/rev/jtl3.1016" target="_blank" >10.5565/rev/jtl3.1016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Danger of Shedding the Content in Grammar Teaching: an Example in Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The role of grammar in L1 teaching has been a topic of a long-lasting debate. Czech language instruction is no exception. Based on an almost 200-year-old tradition, the prevailing model of teaching Czech is grammar- and knowledge-based. Innovations so far have focused mostly on general parameters of communication and interaction in class, instead of focusing on the content and its didactic transformation. The study demonstrates the necessity of the contentfocused approach to modelling L1 education, and the danger of slipping to didactic formalism of shedding the content if the content-focused approach is disregarded.

  • Název v anglickém jazyce

    The Danger of Shedding the Content in Grammar Teaching: an Example in Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The role of grammar in L1 teaching has been a topic of a long-lasting debate. Czech language instruction is no exception. Based on an almost 200-year-old tradition, the prevailing model of teaching Czech is grammar- and knowledge-based. Innovations so far have focused mostly on general parameters of communication and interaction in class, instead of focusing on the content and its didactic transformation. The study demonstrates the necessity of the contentfocused approach to modelling L1 education, and the danger of slipping to didactic formalism of shedding the content if the content-focused approach is disregarded.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bellaterra Journal of Teaching &amp; Learning Language &amp; Literature

  • ISSN

    2013-6196

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    1-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85145375805