SIGNIFICANCE OF CHILD'S PLAY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73615773" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73615773 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/47813059:19510/22:A0000441
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SIGNIFICANCE OF CHILD'S PLAY
Popis výsledku v původním jazyce
The review study deals with the topic of child's play as child's play in pre-school age has become a vital tool of education and thus requires proper attention. The study is also based on the notion by Elkind that if children are given the opportunity to play, this gives them the time to develop their curiosity, imagination, creativity, and therefore strike a proper balance between love, work, and play. Child's play reflects the relationship between a child's personality and outer reality. A child's ability to reflect and transform outer reality is usually based on direct stimuli, their interests and motivations. The study emphasises the significance of child's play and presents prominent theories which strive to explain its stimuli and causes.
Název v anglickém jazyce
SIGNIFICANCE OF CHILD'S PLAY
Popis výsledku anglicky
The review study deals with the topic of child's play as child's play in pre-school age has become a vital tool of education and thus requires proper attention. The study is also based on the notion by Elkind that if children are given the opportunity to play, this gives them the time to develop their curiosity, imagination, creativity, and therefore strike a proper balance between love, work, and play. Child's play reflects the relationship between a child's personality and outer reality. A child's ability to reflect and transform outer reality is usually based on direct stimuli, their interests and motivations. The study emphasises the significance of child's play and presents prominent theories which strive to explain its stimuli and causes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CER22 Comparative European Research 2022
ISBN
978-1-73993-783-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
129-132
Název nakladatele
Sciemcee Publishing
Místo vydání
London
Místo konání akce
London
Datum konání akce
28. 3. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—