Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Memory of Formulaic Language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73616464" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73616464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.skase.sk/Volumes/JTL51/02.pdf" target="_blank" >http://www.skase.sk/Volumes/JTL51/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Memory of Formulaic Language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution revisits the issue of differences between children and adults in their respective levels of language attainment. We start by summarizing how the differences have been explained in nativist and empiricist accounts. Our comparison of the two approaches focuses mainly on the role of input in building linguistic representations in lexical memory. We look at memory encoding at the neuronal level: we review our current knowledge of engrams, the networks of neurons participating in the formation of a new memory. The persistence of a memory (whether non-linguistic or lexical) depends on the strength of its underlying engram, and we list a number offactors that contribute to the strengthening of the connections between participating neurons. Apartfrom a number of factors identified in the extant literature, which we review here, we present one new candidate factor, previously unconsidered in the language acquisition literature. We propose that the strength of a memory trace depends on the learner&apos;s belief in the validity of a newly encountered idea. We argue that this factor may account for age effects in language attainment.

  • Název v anglickém jazyce

    Memory of Formulaic Language

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution revisits the issue of differences between children and adults in their respective levels of language attainment. We start by summarizing how the differences have been explained in nativist and empiricist accounts. Our comparison of the two approaches focuses mainly on the role of input in building linguistic representations in lexical memory. We look at memory encoding at the neuronal level: we review our current knowledge of engrams, the networks of neurons participating in the formation of a new memory. The persistence of a memory (whether non-linguistic or lexical) depends on the strength of its underlying engram, and we list a number offactors that contribute to the strengthening of the connections between participating neurons. Apartfrom a number of factors identified in the extant literature, which we review here, we present one new candidate factor, previously unconsidered in the language acquisition literature. We propose that the strength of a memory trace depends on the learner&apos;s belief in the validity of a newly encountered idea. We argue that this factor may account for age effects in language attainment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SKASE Journal of Theoretical Linguistics

  • ISSN

    1336-782X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    18-34

  • Kód UT WoS článku

    000926444500002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999