Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

To the best of my memory and belief: Learning new language forms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73610788" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73610788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1304643.pdf" target="_blank" >https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1304643.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29140/ajal.v4n1.376" target="_blank" >10.29140/ajal.v4n1.376</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    To the best of my memory and belief: Learning new language forms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We propose a previously unexamined factor instrumental in learning vocabulary accounting for the differences between learning a native and a foreign language: the development of critical thinking in adolescence. We hypothesize that the difficulties experienced in foreign vocabulary development result from the learner&apos;s readiness to question new information. Following Gilbert&apos;s (1991) claim that rigorous critical thought is the last to emerge and children are prone to accept propositions uncritically, we suggest that it is to this absence of doubt that children owe their success in remembering lexical items after a single exposure, a phenomenon referred to as &quot;fast mapping.&quot; The rationale is that the mental belief systems are memory&apos;s filtering mechanism for what to retain: information labelled as questionable is allowed to decay without being granted access to long-term memory. We present the results of an experiment suggesting that memory of new language forms is enhanced by the learner&apos;s conviction in their validity.

  • Název v anglickém jazyce

    To the best of my memory and belief: Learning new language forms

  • Popis výsledku anglicky

    We propose a previously unexamined factor instrumental in learning vocabulary accounting for the differences between learning a native and a foreign language: the development of critical thinking in adolescence. We hypothesize that the difficulties experienced in foreign vocabulary development result from the learner&apos;s readiness to question new information. Following Gilbert&apos;s (1991) claim that rigorous critical thought is the last to emerge and children are prone to accept propositions uncritically, we suggest that it is to this absence of doubt that children owe their success in remembering lexical items after a single exposure, a phenomenon referred to as &quot;fast mapping.&quot; The rationale is that the mental belief systems are memory&apos;s filtering mechanism for what to retain: information labelled as questionable is allowed to decay without being granted access to long-term memory. We present the results of an experiment suggesting that memory of new language forms is enhanced by the learner&apos;s conviction in their validity.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Australian Journal of Applied Linguistics

  • ISSN

    2209-0959

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    1-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus