Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtení jako dovednost a metody rozvoje slovní zásoby při výuce ČCJ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10407559" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10407559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZfVIQkHbH4" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZfVIQkHbH4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtení jako dovednost a metody rozvoje slovní zásoby při výuce ČCJ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá některými obecnými otázkami týkajícími se čtení jako dovednosti a jeho úlohy při osvojování češtiny jako cizího jazyka. V centru pozornosti jsou zejména tyto problémy: Je čtení dovednost pouze pasivní? Proč je čtení při studiu ČCJ důležité? Jaký je v procesu osvojování vztah gramatiky a slovní zásoby? Co jsou inferenční strategie a jak se při osvojování nové slovní zásoby uplatňují? Jaké jsou fáze práce s textem z pozice studenta?

  • Název v anglickém jazyce

    Reading as a language skill and methods of vocabulary development in Czech as a foreign language Reading as a language skill and methods of vocabulary development in Czech as a foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with some general issues of reading as a language skill and its role in acquiring Czech as a foreign language. While doing so, it focuses on following questions: Is reading a passively receptive skill only?, Why is reading important in the learning/teaching process?, What is the relevance of grammar and lexicon in this process? What are the inference strategies in acquiring new lexical items?, and finally, What are the phases in working with the text from the learners&apos; Czech vocabulary development point of view?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bohemica Olomucensia

  • ISSN

    1803-876X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    43

  • Strana od-do

    138-180

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus