Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Blended Learning in Tertiary Education in the Czech Republic – Visions for the Future

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73616548" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73616548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/PAVLISOVA2022BLE" target="_blank" >https://library.iated.org/view/PAVLISOVA2022BLE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.0805" target="_blank" >10.21125/iceri.2022.0805</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Blended Learning in Tertiary Education in the Czech Republic – Visions for the Future

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Covid-19 pandemic radically transformed teaching and learning on all levels of the education system across the world. In the Czech Republic, blended learning is habitually used at universities in the so-called combined study mode. However, the pandemic broadened the possibilities to apply the principles of blended learning in regular on-site courses and provided teachers with the necessary experience and impulse to embrace and implement new methods of teaching and organizing the class and the course. The article presents results of a 2021 questionnaire survey conducted among 370 faculty members of Departments of Education at nine public state universities in the Czech Republic. The survey investigated their willingness to apply the principles of blended learning in their future on-site courses using a short questionnaire that included nine Likert-scale questions, a list of educational activities to be taught in face-to-face mode or online, and a space for comments. Using Kruskal-Wallis ANOVA and U test, the responses were analyzed with respect to respondents’ years of teaching experience, university affiliation, and field of expertise, and interpreted in relation to the strategic plan of the author’s alma mater. Content analysis of respondents’ comments revealed deeper insights into the future perspectives of using blended learning on a regular basis.

  • Název v anglickém jazyce

    Blended Learning in Tertiary Education in the Czech Republic – Visions for the Future

  • Popis výsledku anglicky

    The Covid-19 pandemic radically transformed teaching and learning on all levels of the education system across the world. In the Czech Republic, blended learning is habitually used at universities in the so-called combined study mode. However, the pandemic broadened the possibilities to apply the principles of blended learning in regular on-site courses and provided teachers with the necessary experience and impulse to embrace and implement new methods of teaching and organizing the class and the course. The article presents results of a 2021 questionnaire survey conducted among 370 faculty members of Departments of Education at nine public state universities in the Czech Republic. The survey investigated their willingness to apply the principles of blended learning in their future on-site courses using a short questionnaire that included nine Likert-scale questions, a list of educational activities to be taught in face-to-face mode or online, and a space for comments. Using Kruskal-Wallis ANOVA and U test, the responses were analyzed with respect to respondents’ years of teaching experience, university affiliation, and field of expertise, and interpreted in relation to the strategic plan of the author’s alma mater. Content analysis of respondents’ comments revealed deeper insights into the future perspectives of using blended learning on a regular basis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2022 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-45476-1

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    3244-3252

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Sevilla

  • Datum konání akce

    7. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku