Hodnocení kvality učebnic dějepisu a občanské nauky žáky na druhém stupni základních škol a středních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617548" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617548 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení kvality učebnic dějepisu a občanské nauky žáky na druhém stupni základních škol a středních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Učebnice jsou chápány jako základní materiální didaktický prostředek, jedná se o učební texty přizpůsobené potřebám žáků dle typu školy, ročníku a předmětu (Maňák & Švec, 2003). Práce s učebnicí představuje dodnes hojně užívanou výukovou metodu, nabízející baterii učebních úloh, jimiž lze probírané učivo nabýt, procvičit, hlouběji pochopit, aplikovat a evaluovat. V příspěvku je diskutována role učebnic při vyučování dějepisu a občanské nauky na druhém stupni základních škol a školách středních, a představen design kvantitativního výzkumu, který byl realizován na několika základních a středních školách v České republice.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the Quality of History and Civics Textbooks by Pupils at the Second Level of Elementary Schools and Secondary Schools
Popis výsledku anglicky
We regard textbooks as an essential and necessary didactic medium and commonly define them as educational texts tailored to the needs of the students and the specific type of school, year, and subject. (Maňák & Švec, 2003). Working with textbooks is still widely used and popular, owing to the broad range of exercises that allow for the acquisition and practice of new knowledge and skills, as well as their application and evaluation. This paper examines the role and purpose of textbooks in upper elementary and secondary school history and civics classes in the Czech Republic. The main body of this text is a detailed introduction to the research design that has been conducted in several Czech elementary and secondary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků z Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2022
ISBN
978-80-87952-37-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
812-819
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
5. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—