Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení kvality učebnic dějepisu a občanské nauky žáky na druhém stupni základních škol a středních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617548" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení kvality učebnic dějepisu a občanské nauky žáky na druhém stupni základních škol a středních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učebnice jsou chápány jako základní materiální didaktický prostředek, jedná se o učební texty přizpůsobené potřebám žáků dle typu školy, ročníku a předmětu (Maňák &amp; Švec, 2003). Práce s učebnicí představuje dodnes hojně užívanou výukovou metodu, nabízející baterii učebních úloh, jimiž lze probírané učivo nabýt, procvičit, hlouběji pochopit, aplikovat a evaluovat. V příspěvku je diskutována role učebnic při vyučování dějepisu a občanské nauky na druhém stupni základních škol a školách středních, a představen design kvantitativního výzkumu, který byl realizován na několika základních a středních školách v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the Quality of History and Civics Textbooks by Pupils at the Second Level of Elementary Schools and Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    We regard textbooks as an essential and necessary didactic medium and commonly define them as educational texts tailored to the needs of the students and the specific type of school, year, and subject. (Maňák &amp; Švec, 2003). Working with textbooks is still widely used and popular, owing to the broad range of exercises that allow for the acquisition and practice of new knowledge and skills, as well as their application and evaluation. This paper examines the role and purpose of textbooks in upper elementary and secondary school history and civics classes in the Czech Republic. The main body of this text is a detailed introduction to the research design that has been conducted in several Czech elementary and secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků z Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2022

  • ISBN

    978-80-87952-37-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    812-819

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    5. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku