Konceptová analýza edukačního programu s prvky objektového učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617638" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.kuv.upol.cz/post/konceptov%C3%A1-anal%C3%BDza-eduka%C4%8Dn%C3%ADho-programu-s-prvky-objektov%C3%A9ho-u%C4%8Den%C3%AD" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/post/konceptov%C3%A1-anal%C3%BDza-eduka%C4%8Dn%C3%ADho-programu-s-prvky-objektov%C3%A9ho-u%C4%8Den%C3%AD</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konceptová analýza edukačního programu s prvky objektového učení
Popis výsledku v původním jazyce
Prostřednictvím loutky zajíčka, který plní roli průvodce programem, se děti seznámí s životem zajíce polního a vybraných živočichů, kteří žijí v různých typech krajiny a s nimiž se zajíc polní může v přírodě setkat. Program mimo jiné poukazuje na potravní řetězce a zabývá se otázkou predačních vztahů některých živočichů k zajíci polnímu. Zaměřuje se primárně na pobytové znaky, podle nichž můžeme odhalit přítomnost živočichů, aniž bychom je přímo pozorovali. V programu jsou použity reálné pobytové znaky živočichů žijících zejména v lesním či polním prostředí (stopy, trus, požerky, paroží, peří, lebky). Didaktická práce s těmito reálnými předměty využívá potenci metody objektového vyučování. Tyto informace jsou dětem předávány pomocí „pohádkového detektivního příběhu“. Tato forma programu je vhodná pro děti předškolního a mladšího školního věku, které jsou cílovou skupinou programu.Součástí animace je odborný výklad (částečně vedený lektorem prostřednictvím loutky zajíčka), řízená diskuse, zážitkové aktivity, metoda bádání a samostatná práce s vystavenými exponáty.
Název v anglickém jazyce
Conceptual Analysis of an Educational Program with Elements of Object-Based Learning
Popis výsledku anglicky
Through the bunny puppet, which acts as a program guide, children get to know the life of the hare and selected animals that live in different types of landscape and which the hare can meet in nature. Among other things, the program points to food chains and deals with the issue of predatory relationships of some animals to the hare. It focuses primarily on residence signs, according to which we can detect the presence of animals without directly observing them. The program uses real residence signs of animals living mainly in forest or field environments (tracks, droppings, droppings, antlers, feathers, skulls). Didactic work with these real objects uses the potential of the object-based teaching method. This information is conveyed to children using a "fairytale detective story". This form of the program is suitable for children of preschool and younger school age, who are the target group of the program.The animation includes a professional explanation (partially led by the lecturer through a bunny puppet), guided discussion, experiential activities, a research method and independent work with the exhibited exhibits.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kultura, umění a výchova
ISSN
2336-1824
e-ISSN
2336-1824
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
nestrankovano
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—