Bezpečnost a vulnerabilita osob se specifickými potřebami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73614387" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73614387 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.paidagogos.net/issues/2022/1-2/article.php?id=9" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2022/1-2/article.php?id=9</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bezpečnost a vulnerabilita osob se specifickými potřebami
Popis výsledku v původním jazyce
Bezpečnost se týká prakticky každého jednotlivce i společnosti jako celku a pocit míry bezpečnosti má vliv na osobní život i pracovní a další společenské činnosti. Osoby se specifickými potřebami jsou řazeny do kategorie osob s vyšší vulnerabilitou (zranitelností), proto i při mimořádných událostech jsou zranitelnější než většinová populace. K tomu přispívá zejména nedostatečné povědomí o specifických potřebách osob s dílčími typy zdravotního postižení, neexistence odpovídajících inkluzivních politik, strategií a programů pro snížení či odvrácení rizika, nedostatečný přístup k informacím či nepřístupná zařízení a služby. Pro zvýšení bezpečnosti osob se zdravotním postižením je proto nezbytné zvyšovat jejich povědomí o možnostech získání informací, řešení a chování při nastalých mimořádných událostech, ale zejména vhodně upravit plány pro řešení krizových situací tak, aby obsahovaly i opatření týkající se osob se zdravotním postižením. V teoretické rovině se zaměříme na atributy v kontextu jednotlivých speciálněpedagogických disciplín, v praktické rovině pak na postoje, názory a mínění cílové skupiny na oblast bezpečnosti a vulnerability.
Název v anglickém jazyce
Safety and Vulnerability of People with Special Needs
Popis výsledku anglicky
Safety affects virtually every individual and society as a whole, and the sense of security affects personal life, work, and other social activities. People with special needs are included in the category of people with higher vulnerability, so they are more vulnerable than the majority population, even in emergencies. In particular, insufficient awareness of the specific needs of people with disabilities, the lack of appropriate inclusive policies, strategies, and programs to reduce or avert risk, insufficient access to information, or inaccessible facilities and services contribute to this. In order to increase the safety of people with disabilities, it is, therefore, necessary to raise their awareness of the possibilities of obtaining information, dealing with and behaving in the event of emergencies, but especially to adjust emergency plans to include measures for people with disabilities. At the theoretical level, we will focus on attributes in the context of individual special education disciplines and the practical level on the target group's attitudes and opinions on safety and vulnerability.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
152-169
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—