Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Barnevernspedagoger: Norwegian Term for Child Care Workers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73620488" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73620488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333200375" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333200375</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Barnevernspedagoger: Norwegian Term for Child Care Workers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This review study gives an insight into the Norwegian concept of social pedagogy. First, the study mentions the term Milieu workers. The next part of the study deals with the Scandinavian concept of social pedagogy, emphasizing the authors who influenced contemporary Norwegian social pedagogy. The study distinguishes three basic terms, i.e. social pedagogy, social work and social policy. It mentions the classification and definition of the four basic occupations in the social field according to the Norwegian Union of Social Educators and Social Workers, i.e. Sosionomer (Social Workers), Barnevernspedagoger (Child Care Workers), Vernepleiere (Social Educators), Velferdsarbeidere (Welfare Officers). The study addresses in more detail the concept of Barnevernspedagoger (BiA), a term for an educators in social care for children. These educators are experts in child social care and are trained to understand the life situations of children and adolescents at risk and of their families and to be able to deal with them, communicate, advise them in crises and handle their difficult life situations based on this understanding. The study points out the important role of BiA, their professional competences and professional ethics, which forms a significant part of their professional practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Barnevernspedagoger: Norwegian Term for Child Care Workers

  • Popis výsledku anglicky

    This review study gives an insight into the Norwegian concept of social pedagogy. First, the study mentions the term Milieu workers. The next part of the study deals with the Scandinavian concept of social pedagogy, emphasizing the authors who influenced contemporary Norwegian social pedagogy. The study distinguishes three basic terms, i.e. social pedagogy, social work and social policy. It mentions the classification and definition of the four basic occupations in the social field according to the Norwegian Union of Social Educators and Social Workers, i.e. Sosionomer (Social Workers), Barnevernspedagoger (Child Care Workers), Vernepleiere (Social Educators), Velferdsarbeidere (Welfare Officers). The study addresses in more detail the concept of Barnevernspedagoger (BiA), a term for an educators in social care for children. These educators are experts in child social care and are trained to understand the life situations of children and adolescents at risk and of their families and to be able to deal with them, communicate, advise them in crises and handle their difficult life situations based on this understanding. The study points out the important role of BiA, their professional competences and professional ethics, which forms a significant part of their professional practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of VIAC in October 2023

  • ISBN

    978-80-88203-34-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    105-115

  • Název nakladatele

    Czech Institute of Academic Education

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague: Czech Institute of Academic Education

  • Datum konání akce

    27. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku