Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Perception as Message of Contemporary Digital Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623157" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pdf.uhk.cz/hkjas/past_issues.php" target="_blank" >https://pdf.uhk.cz/hkjas/past_issues.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Perception as Message of Contemporary Digital Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The effects, consequences of the contemporary social media are common, unmarked phenomenain the recent digital environment. From the perspective of the predigital text-based environment, however,these effects are highly marked. They may include boredom, impatience related to real-life processes,the popularity of memes, contemporary fashion, behaviour transferring TikTok into physical reality and theBeReal platform defined as anti-Instagram. These effects can be explained by the new media alteringhuman perception and creating a new one. The new altered perception is the real message of digitalmedia. The message of digital technology, the altered perception of its users, permeates all levels ofsociety. Popular news sources like news websites, radio and TV have been replaced by TikTok andYouTube. The cognitive experiences acquired on digital platforms are creating hitherto unrecognisedemotional needs limited only by the imagination of their designers. Digital games offer tailored emotionsand returning to physical reality is becoming increasingly difficult. Interactivity of the digital technologyis the standard and scrolling has become a new literacy. The environment is programmed for psychiceffect even without reading and writing.

  • Název v anglickém jazyce

    New Perception as Message of Contemporary Digital Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The effects, consequences of the contemporary social media are common, unmarked phenomenain the recent digital environment. From the perspective of the predigital text-based environment, however,these effects are highly marked. They may include boredom, impatience related to real-life processes,the popularity of memes, contemporary fashion, behaviour transferring TikTok into physical reality and theBeReal platform defined as anti-Instagram. These effects can be explained by the new media alteringhuman perception and creating a new one. The new altered perception is the real message of digitalmedia. The message of digital technology, the altered perception of its users, permeates all levels ofsociety. Popular news sources like news websites, radio and TV have been replaced by TikTok andYouTube. The cognitive experiences acquired on digital platforms are creating hitherto unrecognisedemotional needs limited only by the imagination of their designers. Digital games offer tailored emotionsand returning to physical reality is becoming increasingly difficult. Interactivity of the digital technologyis the standard and scrolling has become a new literacy. The environment is programmed for psychiceffect even without reading and writing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

    2571-032X

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    119-126

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus