Didaktika přírodovědy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623508" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623508 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333203395" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333203395</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.23.24463018" target="_blank" >10.5507/pdf.23.24463018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika přírodovědy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem monografie je představit přírodovědné vzdělávání žáků 1.stupně v plné šíři a nastínit cestu ke zvyšování úrovně tohoto typu vzdělávání. Tento potenciál je prezentován obsahem přírodovědného vzdělávání, který odpovídá vzdělávacím potřebám současných žáků a zároveň požadavku na zvyšování úrovně jejich přírodovědné gramotnosti a environmentální senzitivity. Monografie představuje nabídku vyučovacích forem a strategií, metod s vyšší participací žáků i charakteristiku podnětného a bezpečného vzdělávacího prostředí. Důraz je kladen též na problematiku formativního hodnocení, jeho principy, strategie a prostředky v přírodovědném vzdělávání na 1. stupni základní školy a roli primárního pedagoga jako facilitátora výchovně vzdělávacího procesu. Analýza kompetencí učitelů v oblasti implementace konstruktivistických přístupů ve výuce na 1. stupni základní školy je výsledkem publikovaného výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Natural Science Didactics
Popis výsledku anglicky
The goal of the monograph is to present the science education of primary school pupils in its full breadth and outline the path to raising the level of this type of education. This potential is presented by the content of science education, which meets the current educational needs of pupils and, at the same time, the request for an increase the level of their science literacy and environmental sensitivity. The monograph presents an offer of teaching forms and strategies, methods with higher pupil participation, as well as characteristics of a stimulating and safe educational environment. Emphasis is also placed on the issue of formative assessment, its principles, strategies and means in science education in primary school and the role of the primary teacher as a facilitator of the educational process. The analysis of teachers' competencies in the field of implementation of constructivist approaches in educational process in primary school is the result of published research.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-6301-8
Počet stran knihy
142
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—