Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Extracurricular English and teachers’ language skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623762" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pdf.uhk.cz/hkjas/past_issues.php" target="_blank" >https://pdf.uhk.cz/hkjas/past_issues.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Extracurricular English and teachers’ language skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with professional development of mainstream non-language teachers focusing on their English language skills they might use in their teaching profession. It examines the role of teacher training colleges offering English courses for all students to enhance their language competences. The paper reflects a document issued by the Council of Europe emphasizing the need to involve English through the school curriculum at all levels of education. The paper maps situations where teachers and students use English outside classrooms. The aim of the research is to find future non-language teachers’ opinions on their CLIL (Content and Language Integrated Learning) experience during their secondary school studies. The practical part analyses a questionnaire completed by students from the Faculty of Education, Palacký University, Olomouc, regarding the English language skills of their former mainstream non-language teachers and the contexts they used English in. The respondents also commented on using extracurricular English in their school performance and activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Extracurricular English and teachers’ language skills

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with professional development of mainstream non-language teachers focusing on their English language skills they might use in their teaching profession. It examines the role of teacher training colleges offering English courses for all students to enhance their language competences. The paper reflects a document issued by the Council of Europe emphasizing the need to involve English through the school curriculum at all levels of education. The paper maps situations where teachers and students use English outside classrooms. The aim of the research is to find future non-language teachers’ opinions on their CLIL (Content and Language Integrated Learning) experience during their secondary school studies. The practical part analyses a questionnaire completed by students from the Faculty of Education, Palacký University, Olomouc, regarding the English language skills of their former mainstream non-language teachers and the contexts they used English in. The respondents also commented on using extracurricular English in their school performance and activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

    2571-032X

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    21-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus