Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

English for Educators and its Place in the University Curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73603716" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73603716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pdf/vol7nr1_2020.pdf#page=22" target="_blank" >http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pdf/vol7nr1_2020.pdf#page=22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    English for Educators and its Place in the University Curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of the paper is on the implementation of a new course, English for Educators, in the university curriculum. The course is designed for future teachers (non-linguists) and special pedagogy teachers to fulfil their professional demands regarding English language competencies. Nowadays, this kind of course is relevant for all Faculties of Education which consider English language training to be important also for those students not majoring in this subject. The first part of the article deals with the theoretical background of English for specific purposes and its characteristics and use in the work and university environment. Further, it presents the content, specifics, and teaching material of the new course. The research part analyses students’ experience with English in their earlier studies, their expectations concerning their English skills in their future profession, and the effectiveness of the course. It evaluates the place of English for specific purposes in relation to General English in the university curriculum.

  • Název v anglickém jazyce

    English for Educators and its Place in the University Curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of the paper is on the implementation of a new course, English for Educators, in the university curriculum. The course is designed for future teachers (non-linguists) and special pedagogy teachers to fulfil their professional demands regarding English language competencies. Nowadays, this kind of course is relevant for all Faculties of Education which consider English language training to be important also for those students not majoring in this subject. The first part of the article deals with the theoretical background of English for specific purposes and its characteristics and use in the work and university environment. Further, it presents the content, specifics, and teaching material of the new course. The research part analyses students’ experience with English in their earlier studies, their expectations concerning their English skills in their future profession, and the effectiveness of the course. It evaluates the place of English for specific purposes in relation to General English in the university curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    22-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus