Mezioborová spolupráce v rané intervenci jako základ pro kvalitní a komplexní podporu: Výsledky výzkumu provedeného v České republice a ve Finsku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73628573" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73628573 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://diskuzevpsychologii.upol.cz/artkey/dps-202301-0002_mezioborova-spoluprace-v-rane-intervenci-jako-zaklad-pro-kvalitni-a-komplexni-podporu-vysledky-vyzkumu-provede.php" target="_blank" >https://diskuzevpsychologii.upol.cz/artkey/dps-202301-0002_mezioborova-spoluprace-v-rane-intervenci-jako-zaklad-pro-kvalitni-a-komplexni-podporu-vysledky-vyzkumu-provede.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/dvp.2023.010" target="_blank" >10.5507/dvp.2023.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezioborová spolupráce v rané intervenci jako základ pro kvalitní a komplexní podporu: Výsledky výzkumu provedeného v České republice a ve Finsku
Popis výsledku v původním jazyce
Raná intervence, jako podpora rodiny dítěte se zdravotním postižením v jeho raném věku, je pro život rodiny a daného dítěte klíčová. Obraz jedince se zdravotním postižením je komplikovaný – čím komplikovanější je, tím více zpravidla vyžaduje interdisciplinární, respektive transdisciplinární přístup – intervenci profesionálů z mnoha oborů (medicína, psychologie, speciální pedagogika, sociální služby a další). Uvedený text předkládá výsledky studie zabývající se fungováním rané intervence v České republice a ve Finsku a jejím srovnáním, a to konkrétně v tématu mezioborové spolupráce. Výzkum byl proveden ve čtyřech zařízeních rané péče v Česku a ve třech zařízeních rané intervence ve Finsku pomocí dotazníků a jejich následnou kvalitativní analýzou. Text předkládá výsledky a doporučení.
Název v anglickém jazyce
Interdisciplinary cooperation in early intervention as the basis for high-quality and complex support: The results of the research were conducted in the Czech Republic and Finland
Popis výsledku anglicky
As a form of support for a family of a child with a disability at an early age, early intervention is key for the life of the family and the child. The state of the individual with a disability is complicated – the more complicated it is, the more it generally requires an interdisciplinary, or rather transdisciplinary approach – the intervention of professionals from many fields (medicine, psychology, special education, social services, and others). This text presents the results of the research dealing with the functioning of early intervention in the Czech Republic and Finland and its comparison, specifi cally on the topic of interdisciplinary cooperation. The research was conducted in four facilities of early intervention in the Czech Republic and three in Finland using a questionnaire and subsequent qualitative analysis.The text presents results and recommendations.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Diskuze v psychologii
ISSN
2694-8338
e-ISSN
2694-8338
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
9-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—