Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Boy at the Top of the Mountain as a Source of Axiological Ethics for Holocaust fiction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73623281" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73623281 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s10583-024-09575-x?utm_source=rct_congratemailt&utm_medium=email&utm_campaign=oa_20240306&utm_content=10.1007/s10583-024-09575-x#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s10583-024-09575-x?utm_source=rct_congratemailt&utm_medium=email&utm_campaign=oa_20240306&utm_content=10.1007/s10583-024-09575-x#citeas</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10583-024-09575-x" target="_blank" >10.1007/s10583-024-09575-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Boy at the Top of the Mountain as a Source of Axiological Ethics for Holocaust fiction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this paper is to point out the artistic and other qualities of Boyne’s publication The Boy at the Top of the Mountain, especially in relation to what could be considered as a lack of scholarly reception of this artistic narrative. In summary, the transformation of Pierrot’s mindset from a humanistically minded bilingual boy to an uncritical recipient of Nazi ideas over the course of the narrative is effectively portrayed. It should also be noted that the change in axiological values in the narrative is influenced by events that entered the child character Pierrot’s life: for example, his stay in an orphanage or his long stay in a house on the top of a mountain owned by Adolf Hitler. Based on qualitative content analysis, the paper answers four questions: (1) How is Pierrot’s change of mind portrayed? (2) How does Pierrot as a child perceive Nazi ideas? (3) To what extent is the war the driving force behind the plot of The Boy at the Top of the Mountain? (4) Is The Boy at the Top of the Mountain suitable for children and young people to read at all?

  • Název v anglickém jazyce

    The Boy at the Top of the Mountain as a Source of Axiological Ethics for Holocaust fiction

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this paper is to point out the artistic and other qualities of Boyne’s publication The Boy at the Top of the Mountain, especially in relation to what could be considered as a lack of scholarly reception of this artistic narrative. In summary, the transformation of Pierrot’s mindset from a humanistically minded bilingual boy to an uncritical recipient of Nazi ideas over the course of the narrative is effectively portrayed. It should also be noted that the change in axiological values in the narrative is influenced by events that entered the child character Pierrot’s life: for example, his stay in an orphanage or his long stay in a house on the top of a mountain owned by Adolf Hitler. Based on qualitative content analysis, the paper answers four questions: (1) How is Pierrot’s change of mind portrayed? (2) How does Pierrot as a child perceive Nazi ideas? (3) To what extent is the war the driving force behind the plot of The Boy at the Top of the Mountain? (4) Is The Boy at the Top of the Mountain suitable for children and young people to read at all?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CHILDRENS LITERATURE IN EDUCATION

  • ISSN

    0045-6713

  • e-ISSN

    1573-1693

  • Svazek periodika

    hybrid

  • Číslo periodika v rámci svazku

    hybrid

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    "hybrid"

  • Kód UT WoS článku

    001175446500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85186869596