Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effects of musical sensorimotor integrative therapy on a child with speech delay: Case report

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626719" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://psyjournals.ru/en/journals/cpse/archive/2024_n1/Laubova_Li_et_al" target="_blank" >https://psyjournals.ru/en/journals/cpse/archive/2024_n1/Laubova_Li_et_al</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17759/cpse.2024130107" target="_blank" >10.17759/cpse.2024130107</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effects of musical sensorimotor integrative therapy on a child with speech delay: Case report

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sensorimotor integrative therapy (SMITh) is a Czech therapeutic approach used for the rehabilitation of children with developmental and communication problems. Its potential for children for special needs started to be explored by a series of research studies recently. This is the first case report investigating the effect of a musical modification of SMITh on speech production and development of a boy with speech delay. Data from technological measurements (speech production of the child, parent, and their conversation turns) collected by Language ENvironment Analysis (LENA ) Digital Language Processor, pre-test and post-test speech therapy examination, self-reported data from parents, and textual analysis of each session&apos;s audio recordings has shown considerable progress of the boy in speech, attention, cooperation, and time perception. The results show potential of SMITh for the intervention in children with speech delay and other communication and developmental problems. Considering the limits of this case study, we recommend further investigation of SMITh and other sensory-based approaches in children with speech delay

  • Název v anglickém jazyce

    The effects of musical sensorimotor integrative therapy on a child with speech delay: Case report

  • Popis výsledku anglicky

    Sensorimotor integrative therapy (SMITh) is a Czech therapeutic approach used for the rehabilitation of children with developmental and communication problems. Its potential for children for special needs started to be explored by a series of research studies recently. This is the first case report investigating the effect of a musical modification of SMITh on speech production and development of a boy with speech delay. Data from technological measurements (speech production of the child, parent, and their conversation turns) collected by Language ENvironment Analysis (LENA ) Digital Language Processor, pre-test and post-test speech therapy examination, self-reported data from parents, and textual analysis of each session&apos;s audio recordings has shown considerable progress of the boy in speech, attention, cooperation, and time perception. The results show potential of SMITh for the intervention in children with speech delay and other communication and developmental problems. Considering the limits of this case study, we recommend further investigation of SMITh and other sensory-based approaches in children with speech delay

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Clinical Psychology and Special Education

  • ISSN

    2304-0394

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    105-116

  • Kód UT WoS článku

    001272575300007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85195797719