Hlasem ke kreativitě, písní k srdci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629305" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629305 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hlasem ke kreativitě, písní k srdci
Popis výsledku v původním jazyce
Praktického a prožitkového workshopu se zúčastnili studenti 1. ročníku bakalářského studijního programu oborové HV, PdF UP v celkovém počtu 8 lidí.Studenti měli možnost načerpat nové inspirace v práci s hlasem jednak individuální a zejména skupinovou formou: práce se zvukem, nosností tónu, jednohlas, vícehlas, improvizace, aktivizační a relaxační techniky; sociálně-psychologické charakteristiky hlasu.Aktivity:-hlasový warm-up;-hlasové a zvukové hry;-hlasové lázně.Na základě reflexí vnímáme důležitou potřebu studentů pro práci s hlasem v nedirektivním, spontánním a respektujícím způsobu vedení, které není zatíženo hodnotícími mechanismy, ale tím, že hlas člověka se může svobodně projevit.Důležitou metodou byla hudební hlasová improvizace a individuální nehodnotící přístup k hlasu. Podpora nebát se hlasově projevit.Hledání a objevování možností hlasu přineslo pozitivní zpětné vazby a zároveň potřeby studentů pracovat a vzdělávat se tímto způsobem častěji.
Název v anglickém jazyce
A voice to creativity, a song to the heart
Popis výsledku anglicky
he practical and experiential workshop was attended by 8 students of the 1st year of the bachelor's degree program in the field of HV, PdF UP.The students had the opportunity to gain new inspiration in working with the voice, both individually and especially in a group format: working with sound, tonality, monophonic, polyphonic, improvisation, activation and relaxation techniques; socio-psychological characteristics of the voice.Activities:- vocal warm-up;- vocal and sound games;- vocal baths.Based on the reflections, we perceive an important need for students to work with the voice in a non-directive, spontaneous and respectful way of leading, which is not burdened by evaluation mechanisms, but by the fact that the human voice can express itself freely.An important method was musical vocal improvisation and an individual non-evaluative approach to the voice. Support for not being afraid to express yourself vocally.Searching and discovering the possibilities of voice brought positive feedback and at the same time the need for students to work and learn in this way more often.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Katedra hudební výchovy, PdF UPOL
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
8
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce