Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-concept of assistants in inklusive theatre

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629399" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629399 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number24.pdf" target="_blank" >http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number24.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-concept of assistants in inklusive theatre

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Based on longitudinal research, the text tries to defi ne the specifi cs of an assistant in an inclusive theater based on qualitative research approaches based on the analysis of the assistants’ self-concept. It turns out that the function of the assistant is absolutely crucial in the theater therapy process, but its specifi cs change in connection with diff erent ways of para-theatre and staging work and with diff erent theater therapy approaches, and it also depends on the specifi c needs of the actors. In the text, we start from the perspective of the views of the assistants themselves, namely those who work with actors with autism spectrum disorders through bodily communication. Th e text is based on the results of an investigation that also took place within the framework of the IGA_PdF_2024_015 project.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-concept of assistants in inklusive theatre

  • Popis výsledku anglicky

    Based on longitudinal research, the text tries to defi ne the specifi cs of an assistant in an inclusive theater based on qualitative research approaches based on the analysis of the assistants’ self-concept. It turns out that the function of the assistant is absolutely crucial in the theater therapy process, but its specifi cs change in connection with diff erent ways of para-theatre and staging work and with diff erent theater therapy approaches, and it also depends on the specifi c needs of the actors. In the text, we start from the perspective of the views of the assistants themselves, namely those who work with actors with autism spectrum disorders through bodily communication. Th e text is based on the results of an investigation that also took place within the framework of the IGA_PdF_2024_015 project.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

    1805-4986

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    77-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus