Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effectiveness of Integrating Psychoeducation and Expressive Arts Therapy in School-Based Interventions for intact Students/pupils and students with Emotional and Behavioral Disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73629519" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73629519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number25.pdf" target="_blank" >http://www.jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number25.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effectiveness of Integrating Psychoeducation and Expressive Arts Therapy in School-Based Interventions for intact Students/pupils and students with Emotional and Behavioral Disorders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the given article, it is an attempt to point out the absence of psychotherapeutic-expressive therapeutic intervention approaches in education as a means of supporting the development of the personality of the child/adolescent in the school environment as part of the educational process from a broader perspective: acquiring new knowledge in classic subjects such as civic education, natural sciences, history..., but also in the context of teaching to acquire social skills (self-expression, assertiveness, the art of dialogue...) and also as prevention against the emergence of mental illnesses, aggression, bullying or as a tool for detecting unwanted influences that negatively affect a healthy child development and as a support tool for pupils with special educational needs, especially for pupils with behavioral disorders. The given article summarizes the opinions of experts and their research in the field of psychoeducation, psychotherapy/art therapy in education

  • Název v anglickém jazyce

    The Effectiveness of Integrating Psychoeducation and Expressive Arts Therapy in School-Based Interventions for intact Students/pupils and students with Emotional and Behavioral Disorders

  • Popis výsledku anglicky

    In the given article, it is an attempt to point out the absence of psychotherapeutic-expressive therapeutic intervention approaches in education as a means of supporting the development of the personality of the child/adolescent in the school environment as part of the educational process from a broader perspective: acquiring new knowledge in classic subjects such as civic education, natural sciences, history..., but also in the context of teaching to acquire social skills (self-expression, assertiveness, the art of dialogue...) and also as prevention against the emergence of mental illnesses, aggression, bullying or as a tool for detecting unwanted influences that negatively affect a healthy child development and as a support tool for pupils with special educational needs, especially for pupils with behavioral disorders. The given article summarizes the opinions of experts and their research in the field of psychoeducation, psychotherapy/art therapy in education

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

    1805-4986

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    25

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    21-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus