Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Including students with disabilities in general physical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000192" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Including students with disabilities in general physical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The impact that inclusion has on students without disabilities is often overlooked. Advocates of inclusion usually look out for the best interests of students with disabilities, not students without disabilities. Certainly it can be argued that if including students with disabilities is so disruptive as to significantly impact the education of students without disabilities, then inclusion is not working (Block & Zeman, 1996). Either more assistance is needed to support the student in the regular settingor perhaps even an alternative placement is warranted (Aufsesser, 1991; Block & Krebs, 1992; Morreau & Eichstaedt, 1983). The purpose of this descriptive study was to determine the impact of including a 4th grade student with an orthopedic disability inregular physical education on students without disabilities. Firstly, we hypothesized that the inclusion of student with an orthopedic disability would have no or minimal effects on the motor skill and knowledge acquisitions of students w

  • Název v anglickém jazyce

    Including students with disabilities in general physical education

  • Popis výsledku anglicky

    The impact that inclusion has on students without disabilities is often overlooked. Advocates of inclusion usually look out for the best interests of students with disabilities, not students without disabilities. Certainly it can be argued that if including students with disabilities is so disruptive as to significantly impact the education of students without disabilities, then inclusion is not working (Block & Zeman, 1996). Either more assistance is needed to support the student in the regular settingor perhaps even an alternative placement is warranted (Aufsesser, 1991; Block & Krebs, 1992; Morreau & Eichstaedt, 1983). The purpose of this descriptive study was to determine the impact of including a 4th grade student with an orthopedic disability inregular physical education on students without disabilities. Firstly, we hypothesized that the inclusion of student with an orthopedic disability would have no or minimal effects on the motor skill and knowledge acquisitions of students w

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pohyb a zdraví : sborník z 2. mezinárodní konference

  • ISBN

    80-244-0322-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    532

  • Strana od-do

    367-371

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku