Dance as a fitness activity (the impact of teaching style and dance form)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000248" target="_blank" >RIV/61989592:15510/02:00000248 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dance as a fitness activity (the impact of teaching style and dance form)
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with dancing P.E. lessons and their possibilities to influence of fitness of girls. Because dance offers so much to the total development of students in the physical, intelectual, aesthetic, cultural, emotional, and social spheres, itshould be included as an integral part of physical education. Teaching style had a significant effect on the activity. The direct teaching style was more effective in eliciting steps from participants. Students in the direct teaching-style lessons accumulated a grand mean of 2,858 steps compared to 2,742 steps in the problem-solving teaching-style lessons
Název v anglickém jazyce
Dance as a fitness activity (the impact of teaching style and dance form)
Popis výsledku anglicky
This article deals with dancing P.E. lessons and their possibilities to influence of fitness of girls. Because dance offers so much to the total development of students in the physical, intelectual, aesthetic, cultural, emotional, and social spheres, itshould be included as an integral part of physical education. Teaching style had a significant effect on the activity. The direct teaching style was more effective in eliciting steps from participants. Students in the direct teaching-style lessons accumulated a grand mean of 2,858 steps compared to 2,742 steps in the problem-solving teaching-style lessons
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Physical Education, Recreation and Dance
ISSN
0730-3084
e-ISSN
—
Svazek periodika
73
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—