Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dance as a fitness activity (the impact of teaching style and dance form)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000248" target="_blank" >RIV/61989592:15510/02:00000248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dance as a fitness activity (the impact of teaching style and dance form)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with dancing P.E. lessons and their possibilities to influence of fitness of girls. Because dance offers so much to the total development of students in the physical, intelectual, aesthetic, cultural, emotional, and social spheres, itshould be included as an integral part of physical education. Teaching style had a significant effect on the activity. The direct teaching style was more effective in eliciting steps from participants. Students in the direct teaching-style lessons accumulated a grand mean of 2,858 steps compared to 2,742 steps in the problem-solving teaching-style lessons

  • Název v anglickém jazyce

    Dance as a fitness activity (the impact of teaching style and dance form)

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with dancing P.E. lessons and their possibilities to influence of fitness of girls. Because dance offers so much to the total development of students in the physical, intelectual, aesthetic, cultural, emotional, and social spheres, itshould be included as an integral part of physical education. Teaching style had a significant effect on the activity. The direct teaching style was more effective in eliciting steps from participants. Students in the direct teaching-style lessons accumulated a grand mean of 2,858 steps compared to 2,742 steps in the problem-solving teaching-style lessons

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Physical Education, Recreation and Dance

  • ISSN

    0730-3084

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus