Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Portion of physical education lessons in weekly physical aktivity for girls aged 11-19: From point of the time of duration and active energy expenditure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F03%3A00001261" target="_blank" >RIV/61989592:15510/03:00001261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Portion of physical education lessons in weekly physical aktivity for girls aged 11-19: From point of the time of duration and active energy expenditure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this cross-section study is to ascertain the volume of physical education (PE) lessons and organized physical activities (PA) of girls in their one-week habitual school routine and to express it by the mean of the duration of these activities and the active energy expenditure (AEE - kcal/kg/day) which resulted therefrom. Next, to ascertain the relationship between the PE physical activity, (resp. organized PA), walking, and the age of the observed girls. A total of 322 girls aged 11-19,observed continuously for seven days during Spring and Autumn of 2000-2002 were chosen for analysis. Monitoring of PA is based on assessment of AEE with the Caltrac accelerometer, of steps and skips by the Omron pedometer, and assessment of the type andtime of duration of these activities based on individual records. To examine age-related trends, girls were grouped into these four categories: aged 11-13 (n=44), aged 14-15 (n=83), aged 16-17 (n=90) and aged 18-19 (n=105). PE lessons occ

  • Název v anglickém jazyce

    Portion of physical education lessons in weekly physical aktivity for girls aged 11-19: From point of the time of duration and active energy expenditure

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this cross-section study is to ascertain the volume of physical education (PE) lessons and organized physical activities (PA) of girls in their one-week habitual school routine and to express it by the mean of the duration of these activities and the active energy expenditure (AEE - kcal/kg/day) which resulted therefrom. Next, to ascertain the relationship between the PE physical activity, (resp. organized PA), walking, and the age of the observed girls. A total of 322 girls aged 11-19,observed continuously for seven days during Spring and Autumn of 2000-2002 were chosen for analysis. Monitoring of PA is based on assessment of AEE with the Caltrac accelerometer, of steps and skips by the Omron pedometer, and assessment of the type andtime of duration of these activities based on individual records. To examine age-related trends, girls were grouped into these four categories: aged 11-13 (n=44), aged 14-15 (n=83), aged 16-17 (n=90) and aged 18-19 (n=105). PE lessons occ

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Telesná výchova a šport v treťom tisícročí

  • ISBN

    80-8068-198-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    697

  • Strana od-do

    470-476

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku