Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001191" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této studie je zjistit efekt extrakurikulárních vyučovacích jednotek aerobiku na habituální pohybovou aktivitu (dále PA) děvčat (n=90). Intervenční PA byla sestavena jako extrakurikulární vyučovací jednotky tělesné výchovy (dále TV) aerobiku, realizované dvakrát týdně u únoru až březnu (resp. březnu až dubnu) 2004. Habituální PA byla monitorována jeden měsíc po ukončení intervenční PA. PA byla hodnocena podle aktivního energetického výdeje (dále AEE) z akcelerometru Caltrac. Extrakurikulární jednotky TV vysvětlují ze 40 % (resp. 30 %) AEE volnočasové PA v intervenčním (resp. habituálním) týdenním režimu. Víkendová habituální PA je signifikantně vyšší (p=0.02) než víkendová intervenční PA, avšak né ve dnech pracovních. Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku výrazně přispívají ke snížení rozdílu mezi PA ve víkendových a pracovních dnech. Dvě extrakurikulární vyučovací jednotky TV s přitažlivým obsahem mohou zvýšit týdenní habituální PA na zdravotně doporučovanou úroveň.
Název v anglickém jazyce
Extra-curricular PE lessons of aerobic - effective way to increase habitual PA of girls
Popis výsledku anglicky
Purpose of this study is to assess effects of extra-curricular physical education (PE) lessons of aerobic on habitual physical activity (PA) of girls (n=90). Intervene PA designed as 2 extra-curriculum PE lessons of aerobic per week was realized in February and March (March and April, respectively) 2003. Habitual PA was monitored one month after the end of intervene PA. PA was assessed according to active energy expenditure (AEE) from Caltrac. Extra-curricular aerobic lessons explained 40% (30%, respectively) of AEE of leisure in intervene (habitual, respectively) weekly PA. Weekend-habitual PA is significantly higher (p=0.02) than weekend-intervene PA, but not on weekdays. PE lessons of aerobic markedly contributed to reduce discrepancies between weekdays and weekends PA. Two extra-curriculum PE lessons with favorite content can increase weekly habitual PA on health-recommended level
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP303%2F02%2FD003" target="_blank" >GP303/02/D003: Monitoring pohybových aktivit a inaktivit člověka z hlediska energetického výdeje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu
ISBN
80-244-0939-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
137
Strana od-do
113-121
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—