Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001191" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie je zjistit efekt extrakurikulárních vyučovacích jednotek aerobiku na habituální pohybovou aktivitu (dále PA) děvčat (n=90). Intervenční PA byla sestavena jako extrakurikulární vyučovací jednotky tělesné výchovy (dále TV) aerobiku, realizované dvakrát týdně u únoru až březnu (resp. březnu až dubnu) 2004. Habituální PA byla monitorována jeden měsíc po ukončení intervenční PA. PA byla hodnocena podle aktivního energetického výdeje (dále AEE) z akcelerometru Caltrac. Extrakurikulární jednotky TV vysvětlují ze 40 % (resp. 30 %) AEE volnočasové PA v intervenčním (resp. habituálním) týdenním režimu. Víkendová habituální PA je signifikantně vyšší (p=0.02) než víkendová intervenční PA, avšak né ve dnech pracovních. Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku výrazně přispívají ke snížení rozdílu mezi PA ve víkendových a pracovních dnech. Dvě extrakurikulární vyučovací jednotky TV s přitažlivým obsahem mohou zvýšit týdenní habituální PA na zdravotně doporučovanou úroveň.

  • Název v anglickém jazyce

    Extra-curricular PE lessons of aerobic - effective way to increase habitual PA of girls

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose of this study is to assess effects of extra-curricular physical education (PE) lessons of aerobic on habitual physical activity (PA) of girls (n=90). Intervene PA designed as 2 extra-curriculum PE lessons of aerobic per week was realized in February and March (March and April, respectively) 2003. Habitual PA was monitored one month after the end of intervene PA. PA was assessed according to active energy expenditure (AEE) from Caltrac. Extra-curricular aerobic lessons explained 40% (30%, respectively) of AEE of leisure in intervene (habitual, respectively) weekly PA. Weekend-habitual PA is significantly higher (p=0.02) than weekend-intervene PA, but not on weekdays. PE lessons of aerobic markedly contributed to reduce discrepancies between weekdays and weekends PA. Two extra-curriculum PE lessons with favorite content can increase weekly habitual PA on health-recommended level

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP303%2F02%2FD003" target="_blank" >GP303/02/D003: Monitoring pohybových aktivit a inaktivit člověka z hlediska energetického výdeje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu

  • ISBN

    80-244-0939-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    137

  • Strana od-do

    113-121

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku