Sebepojetí u dětí s dětskuo mozkovou obrnou: postoje k pohybové aktivitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00003466" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00003466 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selfconcept in children with cerebral palsy: Attitudes towards physical activity
Popis výsledku v původním jazyce
The main aim of this article is to summarize general overview and our findings in the topic of self-concept in children with cerebral palsy (CP) in preschool and young school age children. The overview is completed with research results from dissertationthesis "Evaluation of self-confidence in children with cerebral palsy" (Čurdová, 2005), done under the supervision of prof. Hana Válková. Main instrument to measure self-concept is the Pictorial scale for perceived competence and social acceptance in children with CP (Veermer & Veenhof, 1997); its Czech version (OSSSA-DMO) (Čurdová, Vermeer, & Válková, 2001; Čurdová, 2005). Scale measures 4 areas of self-concept, and was used on the experimental group of 6 children. Children's self-confidence profileswere measured in a one year period (scale used in kindergarten and in 1st class of the school) and findings were compiled as case studies. Main interest covers comparison of physical competencies domain results with other scale dom
Název v anglickém jazyce
Selfconcept in children with cerebral palsy: Attitudes towards physical activity
Popis výsledku anglicky
The main aim of this article is to summarize general overview and our findings in the topic of self-concept in children with cerebral palsy (CP) in preschool and young school age children. The overview is completed with research results from dissertationthesis "Evaluation of self-confidence in children with cerebral palsy" (Čurdová, 2005), done under the supervision of prof. Hana Válková. Main instrument to measure self-concept is the Pictorial scale for perceived competence and social acceptance in children with CP (Veermer & Veenhof, 1997); its Czech version (OSSSA-DMO) (Čurdová, Vermeer, & Válková, 2001; Čurdová, 2005). Scale measures 4 areas of self-concept, and was used on the experimental group of 6 children. Children's self-confidence profileswere measured in a one year period (scale used in kindergarten and in 1st class of the school) and findings were compiled as case studies. Main interest covers comparison of physical competencies domain results with other scale dom
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Univerzita Palackého
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—