Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebepojetí u dětí s dětskuo mozkovou obrnou: postoje k pohybové aktivitě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00003466" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00003466 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selfconcept in children with cerebral palsy: Attitudes towards physical activity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this article is to summarize general overview and our findings in the topic of self-concept in children with cerebral palsy (CP) in preschool and young school age children. The overview is completed with research results from dissertationthesis "Evaluation of self-confidence in children with cerebral palsy" (Čurdová, 2005), done under the supervision of prof. Hana Válková. Main instrument to measure self-concept is the Pictorial scale for perceived competence and social acceptance in children with CP (Veermer & Veenhof, 1997); its Czech version (OSSSA-DMO) (Čurdová, Vermeer, & Válková, 2001; Čurdová, 2005). Scale measures 4 areas of self-concept, and was used on the experimental group of 6 children. Children's self-confidence profileswere measured in a one year period (scale used in kindergarten and in 1st class of the school) and findings were compiled as case studies. Main interest covers comparison of physical competencies domain results with other scale dom

  • Název v anglickém jazyce

    Selfconcept in children with cerebral palsy: Attitudes towards physical activity

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this article is to summarize general overview and our findings in the topic of self-concept in children with cerebral palsy (CP) in preschool and young school age children. The overview is completed with research results from dissertationthesis "Evaluation of self-confidence in children with cerebral palsy" (Čurdová, 2005), done under the supervision of prof. Hana Válková. Main instrument to measure self-concept is the Pictorial scale for perceived competence and social acceptance in children with CP (Veermer & Veenhof, 1997); its Czech version (OSSSA-DMO) (Čurdová, Vermeer, & Válková, 2001; Čurdová, 2005). Scale measures 4 areas of self-concept, and was used on the experimental group of 6 children. Children's self-confidence profileswere measured in a one year period (scale used in kindergarten and in 1st class of the school) and findings were compiled as case studies. Main interest covers comparison of physical competencies domain results with other scale dom

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Univerzita Palackého

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče