Tělesná výchova žáků s dětskou mozkovou obrnou na 1. stupni ZŠ: žáci ZŠ speciálních a žáci integrovaní
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00011123" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00011123 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tělesná výchova žáků s dětskou mozkovou obrnou na 1. stupni ZŠ: žáci ZŠ speciálních a žáci integrovaní
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek referuje, formou kazuistických studií, o výsledcích dlouhodobého sledování skupiny žáků s dětskou mozkovou obrnou (DMO). Jsou zde shrnuty zkušenosti s organizací tělesné výchovy na 1. stupni základní školy u žáků s DMO ve dvou odlišných vzdělávacích prostředích (žáci integrovaní v běžné základní škole a žáci navštěvující školu speciální). Práce srovnává environmentální podmínky pro tělesnou výchovu v jednotlivých prostředích a jejich vliv na sebepojetí dětí. Sebepojetí dětí je v práci hodnoceno Obrázkovou škálou sebepojetí a sociální akceptace pro děti s DMO (OSSSA DMO). Příspěvek shrnuje typické markery v sebehodnocení na subškále pohybových kompetencí OSSSA DMO a míru začlenění a aktivní participace dětí v tělesné výchově.
Název v anglickém jazyce
PE of pupils with cerebral palsy on 1st grade of primary school: Pupils of special primary schools and integrated pupils
Popis výsledku anglicky
The article informs, by case studies, about results of long-term monitoring of group of pupils with cerebral palsy (CP). We are presenting experience with organising lessons of PE at Elementary school in children with CP in two different environments (children integrated in general education and children visiting school for children with diasbilities). The article compares environmental conditions for PE in different environment and its influence on children?s self-concept. Self concept is measured by czech version of Pictorial scale for perceived competence and social acceptance in children with CP (Čurdová, 2005). The article is summarizing tipical markers in self-concept of children with CP in the physical competence domain and the amount of inclusion and active participation of children in PE lessons.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu
ISBN
80-244-1366-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
64
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
12. 5. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—