Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00082095" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00082095 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014B13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As part of this research we therefore wanted to determine which teacher`s competencies are necessary to support inclusive environment. For the present investigation we used a research technique that we call "5P" (5positive features). In the three-memberteam, we have observed common teaching lessons in schools that are according to their school curriculum declared as inclusive schools. Simultaneously, these schools decided to cooperate with our faculty and to support arguments self-analysis and self-evaluation of the pedagogical performance from the outside point of view. The project explores the structure of professional teachers` competencies for inclusive education on our sample of schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Primary Schools in the Czech Republic and Teachers Competencies

  • Popis výsledku anglicky

    As part of this research we therefore wanted to determine which teacher`s competencies are necessary to support inclusive environment. For the present investigation we used a research technique that we call "5P" (5positive features). In the three-memberteam, we have observed common teaching lessons in schools that are according to their school curriculum declared as inclusive schools. Simultaneously, these schools decided to cooperate with our faculty and to support arguments self-analysis and self-evaluation of the pedagogical performance from the outside point of view. The project explores the structure of professional teachers` competencies for inclusive education on our sample of schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research

  • ISBN

    9786197105247

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    399-403

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000357835200053