Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inkluze v zážitkové pedagogice jako strategie pro přístup k jinakosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00005136" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00005136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusion in experiential education as a strategy for working with differentness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the concept of differentness and unique needs of persons with disabilities and the ways how it can be used in the educational environment. At first we focus on the general concepts of differentness and equal opportunities from the perspectives of Olympic ideals of amateurism and from the view of International Classification of Functioning and Disability of WHO (2001). Later we discuss the meaning of the term inclusion from the historical perspective and from the view of theoreticalapproach of central/eastern European authors (Jesensky, 1998 and Vitkova, 1999). Finally we explore the potential of experiential education programs in understadning the differentness and enhancing the full inclusion. We provide specific examples of programs and activities which can help to enhance the inclusion of persons with disabilities in the educational environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusion in experiential education as a strategy for working with differentness

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the concept of differentness and unique needs of persons with disabilities and the ways how it can be used in the educational environment. At first we focus on the general concepts of differentness and equal opportunities from the perspectives of Olympic ideals of amateurism and from the view of International Classification of Functioning and Disability of WHO (2001). Later we discuss the meaning of the term inclusion from the historical perspective and from the view of theoreticalapproach of central/eastern European authors (Jesensky, 1998 and Vitkova, 1999). Finally we explore the potential of experiential education programs in understadning the differentness and enhancing the full inclusion. We provide specific examples of programs and activities which can help to enhance the inclusion of persons with disabilities in the educational environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    7-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus