The Czech way of inclusion through an experiential education framework
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011049" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011049 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Czech way of inclusion through an experiential education framework
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this article is to present the development of inclusive experiential education courses in the Czech Republic. The inclusion of people with disabilities (PWD) in recreation, sport, and education has become more prevalent in Czech society. This article describes the conceptual meaning of the term inclusion from both a historical and theoretical perspective based on the work of two Central/Eastern European authors (Jesenský, 1998;Válková, 1998). The article also highlights one case study ofThe Czech Outward Bound branch Prazdninová škola Lipnice Vacation School Lipnice, which has applied these theoretical perspectives in developing inclusive experiential education programs. This article also provides specific examples of programs and activities that can help enhance the inclusion of PWD within the experiential educational environment.
Název v anglickém jazyce
The Czech way of inclusion through an experiential education framework
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to present the development of inclusive experiential education courses in the Czech Republic. The inclusion of people with disabilities (PWD) in recreation, sport, and education has become more prevalent in Czech society. This article describes the conceptual meaning of the term inclusion from both a historical and theoretical perspective based on the work of two Central/Eastern European authors (Jesenský, 1998;Válková, 1998). The article also highlights one case study ofThe Czech Outward Bound branch Prazdninová škola Lipnice Vacation School Lipnice, which has applied these theoretical perspectives in developing inclusive experiential education programs. This article also provides specific examples of programs and activities that can help enhance the inclusion of PWD within the experiential educational environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Experiential Education
ISSN
1053-8259
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—