Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative Chaos: Learning in negative life events of Yugoslavian war

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10215065" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10215065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative Chaos: Learning in negative life events of Yugoslavian war

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the various issues of learning and living through war, specifically encounters from the war in former Yugoslavia. This conflict took place approximately from 1991 - 1997. The sample consisted of 21 adults, previously known by the researcher. They were asked to answer four main questions: Describe your situation during the war, what impact did this have, what was helpful for you at this time, what did you learn from this experience? Findings indicated there is a creative chaos thattakes place during this time, this creative chaos is an atmosphere evident by three positive and three negative aspects of learning. The three negative aspects are confusion, loss, and difficulty. The three positive are creativity, new information, and change. This comes together to form a creative learning chaos where significant lessons of life were learned and relearned for these participants.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Chaos: Learning in negative life events of Yugoslavian war

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the various issues of learning and living through war, specifically encounters from the war in former Yugoslavia. This conflict took place approximately from 1991 - 1997. The sample consisted of 21 adults, previously known by the researcher. They were asked to answer four main questions: Describe your situation during the war, what impact did this have, what was helpful for you at this time, what did you learn from this experience? Findings indicated there is a creative chaos thattakes place during this time, this creative chaos is an atmosphere evident by three positive and three negative aspects of learning. The three negative aspects are confusion, loss, and difficulty. The three positive are creativity, new information, and change. This comes together to form a creative learning chaos where significant lessons of life were learned and relearned for these participants.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in Continuing Education

  • ISSN

    0158-037X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus