Děti v předškolním věku a jejich pohybový režim
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F11%3A10222197" target="_blank" >RIV/61989592:15510/11:10222197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Děti v předškolním věku a jejich pohybový režim
Popis výsledku v původním jazyce
Úroveň zdravotního stavu současné generace dětí a mládeže je předmětem četných analýz. Hlavním cílem této části výzkumu bylo zmapovat a zhodnotit pohybovou aktivitu dětí předškolního věku a porovnat její úroveň ve vybraných segmentech dne a týdne. Výzkumný soubor tvořilo 200 předškolních dětí (96 dívek, 104 chlapců), průměrný věk 5,71 let z mateřských škol v České republice. Za ukazatele pohybové aktivity byly považovány: aktivní energetický výdej (kcal x kg-1 x den-1) a počet kroků (kroky x den-1). Prozjištění závislosti mezi sledovanými proměnnými bylo užito Pearsonova korelačního koeficientu (rp). Výsledky byly získány v rámci výzkumného záměru MŠMT ČR na téma "Pohybová aktivita a inaktivita obyvatel v České republice v kontextu behaviorálních změn", RP identifikační kód: 6198959221, jehož realizátorem je Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci.
Název v anglickém jazyce
Pre-school children and their physical activity regime
Popis výsledku anglicky
Level of Health children and youth is subjects often analysis. Practically is monitoring physical activities realized by accelerometers and pedometers. Main aim of this parts of research was evaluated physical activity of pre - school children and compared her level in choice segments of the day and week. Experimental group was formed of 200 pre - school children (96 girls, 104 boies), mean age 5,71 years from kindergartens in Czech republic. Behind indicators of physical activities were considered: active energy expenditure (kcal x kg1 x day1) and number of steps (steps x day1). For relationship between inquest dependencies among tracked uncertain was used Pearson correlative coefficient (rp). Research were gained in terms of experimental intention Ministry of Education, Children and physical education of Czech republic "Physical activity and inactivity inhabitants in Czech republic in context changes behavioral", RP: 6198959221, in the Faculty of Physical Culture of Palacky Universit
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
N
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
78-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—