Analýza organizačních a materiálních podmínek pro pohybovou aktivitu a školní tělesnou výchovu na školách v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33149782" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33149782 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/article/view/164/186" target="_blank" >http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/article/view/164/186</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza organizačních a materiálních podmínek pro pohybovou aktivitu a školní tělesnou výchovu na školách v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
VÝCHODISKA: Školní prostředí je považováno za vhodné pro podporu pohybové aktivity dětí, které zásadně ovlivňuje nejen jejich vztah k realizaci pohybové aktivity, ale i k sobě samým, spolužákům a učitelům. Vedle rodiny je školní prostředí významným jevištěm utváření životních hodnot, ke kterým patří pozitivní vztah dětí k pravidelné realizaci pohybové aktivity. CÍL: Cílem této studie je pomocí školního dotazníku (School-level questionnaire) analyzovat prostorové a organizační podmínky pro pohybovou aktivitu a školní tělesnou výchovu na základních a středních školách v České republice (ČR). METODIKA: Ke zjištění podmínek pro pohybovou aktivitu a tělesnou výchovu na školách v ČR bylo využito výběrového souboru 92 vzdělávacích zařízení (84 základních škola 8 víceletých gymnázií). Výzkumný sběr dat proběhl v první polovině roku 2012. Pro statistické zpracování výsledků byla použita deskriptivní statistika a grafické znázornění četností zastoupení kladných odpovědí ve sledovaných oblastech
Název v anglickém jazyce
An analysis of conditions for physical activity an analysis of conditions for physical activity and physical education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
BACKGROUND: The school environment is considered suitable for promoting physical activity in children, which influences their attitude not only to physical activity but also to themselves, classmates and teachers. Besides the family, the school environment is a significant scene for the development of life values, which include a positive children's attitude to regular physical activity. AIMS: The objective of the study is to use a school-level questionnaire to analyse spatial and organizational conditions for physical activity and school-based physical education in primary and secondary schools in the Czech Republic (CR). METHODS: To investigate the conditions for physical activity and physical education in schools in the CR, a selection sample of 92educational institutions (84 primary schools and 8 multi-year grammar schools) were used. Research data were collected in the first half of 2012. Statistical data processing was performed by means of descriptive statistics and graphical i
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-02804S" target="_blank" >GA14-02804S: Trendy ve vývoji nadváhy a obezity, pohybové aktivity a sedavého chování u českých školáků: HBSC studie v rozmezí let 2002-2014</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
9-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—